י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איבד את החברים

מרגל לשעבר חושף כיצד שמר על חמש זהויות

מרגל לשעבר סיפר על אחד ההיבטים המפרכים ביותר של עבודתו החשאית. הוא נאלץ להכיר את המקומיים בכל אזור, כדי שזהותו הבדויה תעמוד לבדיקה אם אנשים יבואו לבדוק. "הם עושים בדיקות רקע על החברים שלי"

מרגל לשעבר חושף כיצד שמר על חמש זהויות
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ג'ק בומונט (לא שמו האמיתי) הוא סוכן לשעבר בשירות המבצעים החשאיים של צרפת, ה-DGSE. בשיחה עם הפודקאסט I've Got News For You, הסוכן ביומונט הסביר שהתפקיד דרש ממנו חמש זהויות בדויות בכל עת, ופירט את המאמץ המדהים שנדרש כדי לשמור על כולן.

"אם זו תעודה מזהה שאתה משתמש בו כדי לנסות לגייס מקור אנושי, וזו מניפולציה ארוכת טווח, אז התעודה חייבת להיות די מוצקה", אמר בומונט למנחה הפודקאסט אנדרו באקלו. המשמעות הייתה שלכל זהות בדויה צריכה להיות נוכחות במדיה חברתית וכתובת אחרת.

"כל אחת מאותן תעודות זהות חייבות להיעלם במידת הצורך, תוך 24 שעות", אמר. "אז אתה לא יכול פשוט לשכור דירה כי תשאיר עקבות לתשלום, אתה צריך למצוא מקום בפריז או באזור הכפרי שבו יש לך כמה דירות ריקות, ואתה הופך אותן לשלך, אתה משנה את השם בתיבת הדואר, משנה את השם בפעמון ואז אתה שם כמה מצלמות".

ביומונט סיפר כי נאלץ להכיר את המקומיים בכל אזור, כדי שזהותו הבדויה תעמוד לבדיקה אם אנשים יבואו לבדוק. "האנשים סביב הכתובת הזאת חייבים להכיר אותך" הוא אמר. "הם צריכים לדעת שהפנים שלך קשורות לשם הזה כי אם מישהו רוצה לבדוק, הוא יבוא לכתובת הזו וישאל את בית הקפה או בבית המרקחת ויציג תמונה שלי וישאל, 'אתה מכיר את האדם הזה?', אז האנשים האלה צריכים להכיר אותך בשם הבדוי שלך וצריכים להיות מסוגלים לומר, 'כן, אני מכיר אותו, הוא גר מעבר לרחוב', זה אומר להשקיע זמן כדי להפיץ את סיפור הרקע המזויף".

עוד סיפר: "אתה צריך לבלות קצת זמן באזור השקרי שלך ולנהל שיחה עם הבעלים של בית הקפה, ולוודא שהם באמת זוכרים אותך תחת תעודת זהות מזויפת", אמר. הוא אמר שאם אחת מהזהות הבדויה שלו תתגלה אי פעם, הוא יצטרך ליצור מיידית חדשה.

"חמשת הזהויות האלה מאפשרים לך לבצע בין 10 ל-15 משימות שונות בו זמנית", אמר. "וכשאתה שורף אחד, אז אתה יוצר מחדש את החמישי מיד כך שתמיד יהיו לך חמש תעודות זהות שונות".

הוא פירט גם איזו השפעה הייתה למשרה על חייו החברתיים: "הארגון בעצם אומר לי למנות חמישה חברים שאני באמת יכול לסמוך עליהם ולדבר איתם על עבודתי".

"הם עושים בדיקות רקע על החברים שלי ואז הם נותנים לי אור ירוק או לא לדבר איתם. אבל הבעיה היא כשאתה הולך לפגוש את החברים שלך ואומר, 'זה מה שאני באמת עושה, והארגון היה צריך לעשות בדיקת רקע על החיים שלכם', בדרך כלל זה לא מתקבל היטב על ידי החברים".

"בסופו של דבר אתה מאבד את החברים שלך בכל מקרה כי הם חושבים שאתה משקר להם כבר שנים ושבלי אישור עשית בדיקת רקע לגביהם ולחיים הפרטיים שלהם".

מרגל סוכן חשאי צרפת סוכנויות ביון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד