כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שבוע אחרי הבחירות

השיחה תיערך הערב? הנשיא ביידן מתעכב עם הברכה לנתניהו

כשבוע לאחר הבחירות בהן ניצח: ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו טרם קיבל שיחת טלפון או ברכה מנשיא ארה"ב ביידן. עם זאת, אתמול ערך שיחת טלפון עם נשיא צרפת מקרון, והיום בירך אותו ראש ממשלת בריטניה החדש רישי סונאק

השיחה תיערך הערב? הנשיא ביידן מתעכב עם הברכה לנתניהו
ביידן ונתניהו צילום: באדיבות המצלם

שבוע לבחירות: למרות דיווחים שונים לפיהם ישוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שניצח בבחירות, בלשכת נתניהו טרם התקבלה שיחה. בין הבית הלבן ללשכת נתניהו מתנהלים כעת מגעים לשיחה טלפונית הערב, אך העניין עדיין לא תואם סופית.

אתמול (ראשון) שוחח נשיא צרפת עמנואל מקרון עם נתניהו בטלפון, ובירך אותו על ההישג הגדול שלו. "אני מודה לנשיא מקרון על השיחה הלבבית ועל כך שהזמין אותי לביקור בזמן הקרוב בצרפת כדי לחזק את היחסים בין המדינות ולקיים דיון מעמיק באתגרים האזוריים ובראשם איראן", צייץ נתניהו לאחר השיחה.

מיום ליום, ובפרט לאחר שהתבררו תוצאות האמת, זורמות עוד ועוד ברכות לנתניהו על ניצחונו. ראש ממשלת בריטניה הנכנס רישי סונאק, שטרוד בבעיות פנימיות רבות, צייץ: "בשם בריטניה, אני רוצה לברך את נתניהו על ניצחונו בבחירות בישראל. בתחומים כמו סחר, ביטחון וטכנולוגיה המדינות שלנו יכולות לעבוד יחד ואני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה החוזר".

עוד בירך את נתניהו ראש ממשלת מונטנגרו דריטן אבאזוביץ', בעברית: ברכות חמות לידידי בנימין נתניהו לרגל ניצחונו בבחירות בישראל. אני מצפה לעבוד יחד איתך לחיזוק היחסים בין מונטנגרו וישראל לטובת אזרחי שתי המדינות!".

נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס בירך את נתניהו בשפתו, וכתב: "ברכות חמות לתושבי ישראל על השימוש בזכות ההצבעה הדמוקרטית שלהם, ולחברי היקר נתניהו על ניצחונו בבחירות. מצפה לעבודה הדוקה יחד, כמו בעבר, להעמקה נוספת של היחסים והקידום של שלום באזורנו".

ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי צייץ: "ברכות לראש הממשלה נתניהו, איתו דיברתי בטלפון, על ניצחונו. אנו נוקטים בפעולות שיחזקו את היחסים הפוליטיים, הכלכליים, התרבותיים והבינאישיים שלנו - במיוחד בין צעירים".

ג'ו ביידן נשיא ארה''ב בנימין נתניהו שיחת טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד