כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החרדים מסתערים

טירוף בארה"ב: הגרלת הלוטו שוברת שיאים

ההגרלה שמסעירה את ארה"ב: אחרי 40 סבבים בהם איש לא ניחש את המספר הנכון, הפרס הכספי של הגרלת הלוטו עלה ל-1.9 מיליארד דולר - הסכום הגדול בהיסטוריה. גם הרחוב החרדי גועש סביב ההגרלה, שגוררת את תשומת הלב הבינלאומית זמן רב

טירוף בארה"ב: הגרלת הלוטו שוברת שיאים
לוטו אמריקאי צילום: Pixabay

הגרלת הלוטו Powerball שברה שיא היסטורי, והסכום בו יזכה הזוכה המאושר שינחש נכון את כל המספרים עלה ל-1.9 מיליארד. מאז אוגוסט האחרון מנסים אינספור אנשים בארה"ב וברחבי העולם לזכות בכסף הרב שהוצע למהמרים נכונה, וכעת, אחרי 40 סבבים, הסכום כבר בלתי נתפס וגורר תשומת לב בינלאומית ומהמרים רבים.

היום (שני) תיערך ההגרלה, כאשר הסיכויים להצליח בה נמוכים מאוד: 1 ל-302 מיליון. בהנחה שיהיה כזה כעת, יוכל הזוכה המאושר לבחור האם לפרוס את הסכום המלא, 1.9 מיליארד דולר, על פני 30 תשלומים ב-29 שנים, או שמא לא לקחת את כל הקופה, ולקבל ישר 929.1 מיליון דולר. הגרלת הלוטו מתקיימת בכ-45 מדינות בארה"ב, ביניהן מדינת וושינגטון, ואיי הבתולה האמריקאים.

סך ה-1.9 מיליארד דולרים שבר את השיא הקודם בהגרלות הלוטו של ארה"ב - כ-1.5 מיליארד, ב-2016. עם זאת, מי שיזכה כעת בלוטו יאלץ לשלם סכום עתק לרשות המיסים האמריקנית, בסך 300 מיליון דולר.

בפני הזוכה עומדות שתי אפשרויות, אפשרות אחת היא לקבל את הסכום בפריסה של 30 תשלומים למשך 29 שנים. אולם רוב הזוכים מעדיפים את אופציית "המזומנים", מה שיותיר בידו של הזוכה, "רק" קצת יותר ממחצית מהסכום.

מתוך סכום הזכייה, מנוכה מס הכנסה פדרלי - 25 אחוז, כשהסכום יכול להשתנות לפי המדינה בה נקנה הכרטיס, חלק מהמדינות הגדולות בארה"ב, כולל קליפורניה וטקסס, אינן לוקחות מסים גדולים על פרסי הלוטו, ולכן הזוכים באותן מקומות קצת יותר עשירים.

הסערה סביב ההגרלה הגדולה שעומדת בראש סדר היום החדשותי בארה"ב, לא פסחה אף על המגזר החרדי. ברחוב החרדי כולם שחו על החלום להרוויח סכום עתק בקלות, והוא היכה גלים בשכונות החרדיות באמריקה. בימים האחרונים רבים מהמגזר החרדי שאלו היכן ואיך ניתן להשתתף בהגרלה כאן בישראל. יש מספר חנויות בישראל בריכוזים החרדיים שמוכרים באופן קבוע את הכרטיסים, בארה"ב הם עולים שני דולר, כאן הם עולים כמעט פי 3, מאחר ויש את הוצאות ההטסה של הכרטיסים וחלוקתן לחנויות המוכרות.

נציין כי על פי תנאי ההגרלה, אזרח ישראלי אינו יכול להשתתף בה, אך תמורת סכום "קטן" יימצא האיש בארה"ב "שיסכים" לדרוש את הפרס.

לוטו אמריקאי חרדים מיליארדר הגרלת הלוטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד