כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לאחר השיחה עם ביידן

נשיא אוקראינה זלנסקי שוחח עם נתניהו

נשיא אוקראינה שוחח עם ראש הממשלה המיועד נתניהו ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. נתניהו הודה לו על הברכות וחזר על דבריו במערכת הבחירות, שלאחר שיכנס לתפקידו הוא יבחן בכובד ראש את הבקשות של אוקראינה

 נתניהו וזלנסקי: אילוסטרציה
נתניהו וזלנסקי: אילוסטרציה צילום: חיים צח/לע״מ

כשעה לאחר ששוחח ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שוחח נתניהו עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי שהתקשר לברך אותו על ניצחונו בבחירות.

מטעם לשכתו של נתניהו נמסר: "בשיחה החמה והאישית ביניהם, ראש הממשלה המיועד נתניהו הודה לו על הברכות וחזר על דבריו במערכת הבחירות, שלאחר שיכנס לתפקידו הוא יבחן בכובד ראש את סוגיית אוקראינה". גורם אוקראיני אמר ל'כאן חדשות' כי "הייתה שיחה חמה, יש להם מערכת יחסים ארוכת שנים, זלנסקי הזמין את נתניהו לבקר בקייב". 

שיחתו של נתניהו עם זלנסקי הגיעה לאחר ששוחח לפני מספר שעות עם נשיא ארצות הברית, שבירך אותו על ניצחונו בבחירות. הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה המיועד נתניהו: "אנחנו אחים, נעשה היסטוריה ביחד. המחויבות שלי לישראל היא בלתי ניתנת לערעור. ברכות, חבר, ודרישת שלום חמה לשרה". נתניהו הגיב לנשיא ביידן: "נביא עוד הסכמי שלום היסטוריים, זה בהישג יד. המחויבות שלי לברית בינינו וליחסים בינינו חזקה מתמיד. דרישת שלום חמה לרעייתך ג׳יל".

הנשיא זלנסקי עדכן לאחר השיחה עם נתניהו וכתב: "הייתה לי שיחת טלפון עם נתניהו. ברכתי אותו על הזכייה בבחירות ואיחלתי לו כינון מוצלח של הממשלה החדשה. הבעתי תקווה שרמת האינטראקציה בין ישראל לאוקראינה תתאים לאתגרי הביטחון העומדים בפני מדינותינו".

הרב משה ראובן אסמן, רבה הראשי של אוקראינה מסר בתגובה לשיחה בין המנהיגים ואמר: "אני מברך על שיחתם החמה והידידותית של ראש ממשלת ישראל הנבחר ידידי מר בנימין נתניהו ונשיא אוקראינה ידידי מר ולדימיר זלנסקי, אני מקווה ומתפלל שהידידות בין המנהיגים, תסייע לרווחתם ושיגשוגם של שני העמים, ובפרט לעם האוקראיני הנמצא בימים אלו בעיצומה של מלחמה עקובה מדם ובתנאים בלתי פשוטים".

ולדימיר זלנסקי בחירות לכנסת ה-25 מלחמת אוקראינה רוסיה ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד