כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
למרות מחסור בתרופות

משרד הבריאות האיראני השמיד תרופות חיוניות

שלטונות הרפובליקה האסלאמית השמידו כמויות גדולות של מוצרים רפואיים מיובאים מבלי לעבור הליכים משפטיים למרות המחסור הקשה ברחבי איראן. כמויות גדולות של תרופות הושמדו מוקדם יותר השנה בזמן שהמדינה סבלה ממחסור חמור

   משרד הבריאות האיראני השמיד תרופות חיוניות
שריפת התרופות צילום: Iran international

בעוד איראן מתמודדת עם מחסור חמור בתרופות, המשטר לא מרחם על אזרחיו, והשמיד תרופות רבות מיובאות, דיווחים רבים באיראן על מחסור בתרופות ומוצרים רפואיים, כולל תרופות בסיסיות בחודשים האחרונים, משרד הבריאות של המדינה האיסלאמית השמיד כמות עצומה מהאספקה ​​המיובאת ללא הבדיקה הנדרשת על ידי הארגונים הרלוונטיים, כך אמר סאהב חוג'אטי, ראש הארגון האיראני האחראי על סחורות שהוחרמו.

כמויות גדולות של תרופות הושמדו מוקדם יותר השנה בזמן שהמדינה סבלה ממחסור חמור, הוא הדגיש. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International. חוג'אטי הוסיף כי על פי חוק, על משרד הבריאות וארגון התקנים לבדוק את התרופות ואת תאריכי התפוגה שלהן כדי לראות אם הן בטוחות לשימוש ולהודיע ​​על התוצאות במסמכים כתובים לארגון בנוגע לאיסוף ומכירה של מוצרים בבעלות המדינה. אך נוהל זה אינו מתקיים כרגע. המשרד הרלוונטי מסונף למשרד הכלכלה והאוצר, כאשר מטרתו העיקרית היא איסוף, אחסנה, ניהול ומכירה של מוצרים שעל פי חוק נמצאים בבעלות, בחזקה, במשמורת או בניהול של הממשלה.

לפי חוג'אטי, יותר מ-7.8 טריליון ריאל (כ-26 מיליון דולר) של מוצרים, כולל מוצרי רפואה ומזון בסיסיים כמו שמן צמחי, סוכר ואורז, הושמדו בשבעת החודשים האחרונים. הרפובליקה האסלאמית טוענת שהסנקציות של ארצות הברית מונעות רכישת תרופות, בעוד וושינגטון עומדת על כך שסיוע הומניטרי לא כלול בסנקציות. איראן מייבאת יותר מ-1.5 מיליארד דולר של תרופות בשנה.

 

איראן תרופות שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד