כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

גדולי ישראל: "גם לדור שלנו מגיע לדעת מי היה החזון איש"

הספר "מרן החזון איש", מכיל עבודת מחקר תורנית שטרם נראתה כדוגמתה, המנסה לפענח  ולהאיר את תקופת חייו של מרן זיע"א 

גדולי ישראל: "גם לדור שלנו מגיע לדעת מי היה החזון איש"
מרן הגר"ג אדלשטיין מעיין בספר החדש צילום: באדיבות המצלם

עם השקת הכרך הראשון בסדרת "מרן החזון איש", שיצא לאור לקראת יום ההילולא של מרן זיע"א, וכחלק מהקמת בית המורשת "בית מרן החזון איש", עלתה הנהלת תלמוד תורה תשב"ר, לבתיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, להעניק להם את הספר יוצא הדופן על דמותו ומשנתו של גדול הדורות, רבן של ישראל.  

הספר "מרן החזון איש", מכיל עבודת מחקר תורנית שטרם נראתה כדוגמתה, המנסה לפענח  ולהאיר את תקופת חייו של מרן זיע"א.

העבודה על הספר נעשתה במשך שנים ארוכות, ונאספו בעמל רב כל כתבי הביוגרפיה, קטעי העיתונות, העובדות, העדויות, המסמכים, התמונות וחומרים נוספים שהיו פזורים הן בקרב תלמידיו והן בספריות ברחבי העולם, בניסיון להתחקות אחר מסלול חייו של מי שהאיר את העולם בתורתו, עמד בפרץ לביצורה של היהדות החרדית באחת התקופות הסוערות ביותר בתולדות עם ישראל, והתווה את דרכו של עולם התורה בדורות האחרונים.

גדולי ישראל שליט"א קיבלו את הספר בהתרגשות רבה. מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטין שליט"א, עיין בספר דקות ארוכות, תוך שהוא מביע את התפעלותו על החשיבות הרבה שיש לספר לדור הצעיר, שלא זכה להכיר את דמותו הפלאית של מרן זיע"א, וברך את כל העוסקים במלאכה שיזכו ששם שמים יתאהב על ידיהם.

לרכישת הספר לחצו כאן

הגאון רבי מאיר צבי ברגמן ראש ישיבת הרשב"י בקבלת הספר מרן החזון איש • באדיבות המצלם

כמו"כ עלו ובאו הנהלת ת"ת תשבר לבתיהם של מרן הגרב"ד פוברסקי שליט"א, שהוסיף וסיפר עובדות מרתקות על מרן החזון איש זיע"א. מרן הגר"ד לנדו שליט"א, מגדולי תלמידיו של מרן החזון איש, עיין במשך זמן רב בספר, והתרגש עד למאוד מעבודת המחקר היסודית על דמותו של מרן זיע"א, ואף התבטא כי  "יש חשיבות גדולה שהדור שלא הכיר את מרן זיע"א ואת כל מה שעשה למען עולם התורה, ילמד ויכיר מי הוא היה". מרן הגר"ש שטינמן שליט"א לא הפסיק להביע את התפעלותו ואמר, כי אביו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל, היה מרבה לומר כי עולם התורה כולו, חב את תקומתו למרן החזון איש זיע"א, אשר הנחיל לבני ארץ ישראל הנהגות מופלאות, קומם ורומם את קרנם של לומדי התורה, ולא חת ממלחמות אל מול פורצי הגדר.

כאמור, הספר "מרן החזון איש" שיצא לאור, הוא הראשון בסדרה, ובהוצאת הספרים עמלים בימים אלו, לאור ההתרגשות הרבה בציבור, להמשיך ולהוציא לאור את יתר החלקים. הספר הראשון עוסק בילדותו של מרן זיע"א בעיירה קוסובה, ההסתופפות בצל אביו רבי שמריהו יוסף זצ"ל, הניסיון ללכת ללמוד בישיבת וואלוזין, נישואיו ותקופת סטוביץ ואחריה תקופת מלחמת העולם הראשונה בה התגורר במינסק והסתופף בצל גדולי עולם ששהו בה. בספר גילויים חדשים על תקופות עלומות שטרם ראו אור, ביניהם התקופה שבה כיהן ברבנות עוד בהיותו בחו"ל, הקשר עם גדולי הדור באותם ימים מרן הגאון רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי זיע"א ומרן החפץ חיים זיע"א, אשר הכשירו אותו להיות ממשיך שושלת ההנהגה.

לצורך הכנת הספר נאספו כל כתבי הביוגרפיה, קטעי עיתונות וחומרים נוספים שהיו פזורים הן בקרב תלמידיו והן בספריות ברחבי העולם, ויחד הם משלימים תמונה מרגשת של קורות חייו של גאון הגאונים שכל היהדות החרדית בארץ ובעולם נשמעה להוראותיו ועל פיו נקבעה הלכה והנהגה לדורות.

לרכישת הספר לחצו כאן

החזון איש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד