י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאוכזב מיאיר לפיד?

שגריר אוקראינה בישראל: "מקווים שיהיה שינוי, ברכות לחרדים" | ריאיון

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ'וק אומר בראיון ל'בחדרי חרדים', כי הוא מקווה שיהיה שינוי ביחס של ישראל בכל הנוגע לסיוע צבאי אחרי שתוקם הממשלה החדשה | השגריר בירך את הצלחתן של המפלגות החרדיות וציין את הסיוע הרב שקיבלו החרדים שהגיעו לאומן בראש השנה

שגריר אוקראינה בישראל: "מקווים שיהיה שינוי, ברכות לחרדים" | ריאיון
שגריר אוקראינה בישראל בריאיון ל'בחדרי' צילום: בחדרי חרדים

על רקע המלחמה באוקראינה וההפסדים של הרוסים מול הצבא האוקראיני, אומר השגריר האוקראיני בישראל בראיון ל'בחדרי חרדים', כי הוא מברך את החרדים על ההצלחה הגדולה בבחירות. השגריר יבגן קורנייצ'וק, מקווה שיהיה שינוי בהתנהלות ישראל מול אוקראינה בכל הנוגע לסיוע צבאי. "הניצחון הגדול של נתניהו וגם של החרדים ברוב של 64 זהו ניצחון מאוד משמעותי, במיוחד בישראל 64 זה מספר חזק כשמסתכלים על שיטת הבחירות בישראל, אני מקווה שהממשלה החדשה תבוא לקראת אוקראינה בסיוע צבאי".

השגריר, שבתחילת המלחמה התפרסם בישראל כמי שהציג את הדרישות האוקראיניות לסיוע ישראלי, התייחס לסיוע האיראני לרוסיה: "צריך לזכור שהאיראנים למעשה מתאמנים עם מל"טים על אוקראינה, אבל זה למעשה יכול להגיע לישראל יום אחד, ולכן חשוב שיהיה שיתוף פעולה בין ישראל לאוקראינה למנוע את נפילתם מעל הרי אוקראינה, זה יכול לעזור לישראל ללמוד את השיטות של האיראנים ולנתח את המל"טים, איראן עכשיו עוזרת לרוסיה, צריך משהו שיעזור להגנה על ישראל אם איראן תתקוף את ישראל עם מל"טים דרך הגבול הצפוני או הדרומי".

"אני בהחלט מקווה שיהיה שינוי עם נתניהו, חשוב לנו גם לקבל תמיכה מחברי הכנסת החרדיים, יש לחרדים כוח לא מבוטל בכנסת, אני מאד מקווה שיהיה שינוי במגמה בהשוואה לממשלה היוצאת בישראל".

שאלנו את השגריר אם הוא מאוכזב מהתנהלות הממשלה היוצאת ומיאיר לפיד: "זה לא עניין של אכזבה, בסוף יש כאן דיפלומטיה, אנחנו לא יכולים להיות מאוכזבים מהתנהלות ממשלה ריבונית אחרת, כל מדינה וההחלטות שלה, יכול להיות שהייתי צריך ללחוץ קצת יותר, אבל הכול בצורה דיפלומטית, צריך לזכור שהרוסים כבר פחות מאיימים על ישראל בגבול עם סוריה, מכיוון שהרוסים לקחו את מערכות הטילים שלהם ואת מערכות ההגנה שלהם לרוסיה בגלל המלחמה עם אוקראינה, אז מהצד הסורי יש הרבה פחות איום על ישראל, עכשיו אין לרוסיה מערכות הגנה בסוריה, זה לא מסכן את המטוסים הישראלים, אני מקווה שישראל עכשיו תעזור לנו יותר".

השגריר התייחס ל-25 אלף היהודים שהגיעו לאומן בראש השנה מישראל ומהעולם: "אין ספק שהגעה של כל כך הרבה יהודים חרדים לאומן בזמן שהמדינה נמצאת במלחמה זה דבר מאוד מרגש, לראות הגעת יהודים באוקראינה גם בזמן מלחמה, זה דבר לא שיגרתי, אנחנו יודעים שהחרדים תומכים בנו, אנחנו גם מאמינים בתפילות, והיה מאוד מרגש לראות כל כך הרבה יהודים מישראל ומהעולם מגיעים לאוקראינה עם כל הקושי ומקיימים את המסורת".

בנימה אישית אמר השגריר: "אני באופן אישי מאוד מאמין בתפילות". השגריר התייחס לסיוע הישראלי מצד הממשלה היוצאת. "חשוב לציין שהפעם לא היה לנו סיוע של המשטרה הישראלית, או של הממשלה הישראלית, אפילו שביקשנו, כי בכל זאת מגיעים המון ישראלים אלינו, אז השוטרים והחיילים שלנו, עשו מאמצים מאוד מאוד גדולים בכל התקופה של ראש השנה, כדי לוודא שכל אחד שנכנס לאומן ייצא משם בשלום ויחזור לבית שלו בשלום, ברוך השם עמדנו בזה, זאת הייתה משימה מאוד קשה אבל היה חשוב לנו והיה חשוב לנשיא שלנו, שכל המתפללים יחזרו בשלום".

השגריר פנה דרך 'בחדרי חרדים' לחברי הכנסת החרדים, ואמר: "אני מקווה שחברי הכנסת החרדים יעמדו לצידנו בצרכים שלנו, אני יודע שהם עומדים לצידנו".

לסיום אמר השגריר: "אנחנו מברכים את אזרחי ישראל שיהיה להם ביטחון ושגשוג כלכלי, ומקווים לראות את הממשלה החדשה בישראל עומדת לצד אוקראינה בכל מה שצריך כולל הגנה מול המל"טים האיראנים".

שגריר אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה יבגן קורניצ'וק איראן אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד