כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המלחמה באוקראינה

ברח מלוגנסק לקייב והניח תפילין לראשונה

בעיצומן של ההפגזות, מצאו אנשי חב"ד בקייב את אלכסנדר, עורך דין יהודי שברח מלוגנסק לקייב כשהיא נכבשה על ידי המורדים הפרו-רוסים. לאחרונה קבע מזוזה לשמירה בביתו והניח תפילין לראשונה בחייו

ברח מלוגנסק לקייב והניח תפילין לראשונה
הנחת תפילין לראשונה בחיי עורך הדין צילום: באדיבות המצלם

גם בימים אלה של הפגזות על העיר קייב והפסקות חשמל חוזרות ונשנות, ממשיכים אנשי חב"ד בעיר בפעולות הפצת היהדות ושמירה על קשר עם יהודי קייב. בין השאר, עורכים שליחי חב"ד בעיר את 'מבצע מזוזה'. במסגרת המבצע עוברים השליחים עם מזוזות בין בתי יהודים, מספרים להם על חשיבות המצווה ועל השמירה המיוחדת שמעניקה המזוזה לבית וביחד עם התושבים הם קובעים מזוזה. אחד מהם הוא אלכסנדר, עורך דין שברח מלוגנסק בזמן הכיבוש הרוסי וכעת הוא בקייב המופגזת.

"באופן טבעי יהודים מחפשים כל קשר וכל אפשרות לשמירה והגנה. אנחנו שמחים להיות שליחים ולהשאיר את היהודים בקייב מחוברים אחד לשני ומשתדלים להעניק כל צורך שאפשר. אנחנו דואגים למזון, למקום לינה, לביגוד ולתרופות ככל הניתן", מספר הרב יונתן מרקוביץ, הרב הראשי ושליח חב"ד בקייב.

במסגרת מבצע מזוזה עוברים השליחים מבית לבית, מחפשים יהודים שלא הצליחו להימלט ומציעים להם מזוזה לשמירה על הבית וכל סיוע נוסף שיצטרכו. במסגרת זו, פוגשים השליחים יהודים שעוד לא יצרנו איתם קשר ולעיתים אף כאלה שלא זכו עד היום לקשר עם היהדות. בימים האחרונים, הגיעו אנשי בית חב"ד לביתו של אלכסנדר, עורך דין יהודי מקומי שעבר לקייב בשנת 2014 מלוגנסק. אלכסנדר ברח אז מאימת הכיבוש הרוסי, והגיע אל עיר הבירה קייב"

הרב מרקוביץ מוסיף שמאז שהחלה המלחמה עם רוסיה לא היו לאלכסנדר כוחות להוסיף ולברוח והוא נשאר בקייב, תוך שהוא מנסה להסתתר ולשמור על נפשו. "אלכסנדר שמח על ההזדמנות לקשר עם היהדות ולאחר ששיתפתי אותו בחשיבות מצוות המזוזה, קבענו יחד מזוזה בביתו. מיד לאחר מכן, הוא הניח לראשונה בחייו תפילין ובכך זכה לקיים שתי מצוות חשובות".

"כמו בכל זמן ב-22 השנים האחרונות וכמו בזמן המלחמה - אנחנו נמשיך בפעולות שלנו לסייע ליהודים בגשמיות וברוחניות. אתגרי המלחמה הפכו את השליחות למסירות נפש של ממש מחד והגדילו את צרכי הקהילה היהודית בקייב מאידך. אנחנו גם ממשיכים לשמור על קשר ולדאוג לחברי הקהילה שהצליחו להימלט מאוקראינה ונמצאים במדינות אחרות", אומר הרב יונתן מרקוביץ'.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב מרקוביץ קייב הנחת תפילין קביעת מזוזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד