כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פוטין לא מרחם

קברי אחים: חיילים רוסים שוכבים מתים לאורך קילומטרים

בתיעודים מצמררים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראות גופות של חיילים רוסים מוטלות לאורך הכביש במחוז לוהנסק שבאוקראינה שבשליטת רוסיה, כולל סימון קברים עבור חיילים רוסים שאיבדו את חייהם ב"מבצע הצבאי המיוחד" של פוטין

קברי אחים: חיילים רוסים שוכבים מתים לאורך קילומטרים
הקברים לאורך הכביש צילום: צילום מסך

סרטון שהופיע מאזור לוהנסק הכבושה באוקראינה, מציג מאות קברים של חיילים רוסים בצידי הדרך. הצילומים שלא אושרו רשמית, פורסמו בחשבון הטוויטר של כלי התקשורת הבלארוסי NEXTA, ונלקחו מרכב צבאי אוקראיני.

בתיעוד נראית שורה אינסופית לכאורה של קברים לאורך הדרך ללוהנסק, עם הכיתוב הסרקסטי "פוטין שיחרר את לוהנסק מהפולשים". נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טען כי האמת על ההפסדים של רוסיה באוקראינה "מוסתרת מהחברה הרוסית". עם זאת, קשה להשיג נתונים מאומתים באופן עצמאי של מקרי מוות של חיילים רוסים, אם כי האוקראינים טוענים שמדובר בסדר גודל של 75,000 חיילים.

בהודעת המטכ"ל של הכוחות המזוינים האוקראינים נאמר, כי הרוסים איבדו כ-75,930 אנשי צבא, 2,765 טנקים ו-1,781 מערכות ארטילריה נכון ליום ראשון (6 בנובמבר).

מקורות רשמיים בארה"ב ובבריטניה פחות מתחברים למספרים הללו, וטוענים כי הצבא הרוסי ספג בסביבות 45,000 אבדות, כמו גם פצועים, כולל מספר לא מבוטל של עריקים.

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים הרוגים ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד