י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"חורבן איום ונורא"

גדולי ישראל במכתב נגד מדריכי חתנים: מכשילים באיסורי דאורייתא

בעקבות שורת תלונות שהגיעו באחרונה לשולחנם של חשובי הדיינים על מדריכי חתנים שלא הוסמכו על ידי גדו"י ובעקבות כך מכשילים זוגות טריים באיסורי דאורייתא, גדו"י ובראשם חכם משה צדקה והראש"ל הגר"י יוסף, מפרסמים מכתב נוקב וחמור נגד אותם מדריכים שלא הוסמכו

גדולי ישראל במכתב נגד מדריכי חתנים: מכשילים באיסורי דאורייתא
חתן וכלה צילום: יח"צ

גדולי ישראל יוצאים בקריאת קודש חמורה עקב השמועות והפרצות הנוראות שנפרצו בשנים האחרונות אודות מדריכי חתנים (וכלות) שלא שימשו ושלא נסמכו להוראה על ידי גדולי ישראל כל צרכם.

בעקבות מקרים חמורים שהגיעו לבתי הוראה בתקופה האחרונה, נטען כי אותם מדריכים לא מוסמכים מכשילים את בני ובנות ישראל בדעות והשקפות לא נכונות, ובהם דברים הגובלים באיסורי דאורייתא חמורים; ודברים נוספים אשר לא שמענו מרבותינו ואבותינו.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', קוראים גדולי ישראל במכתבם להורים ולכל רבני הישיבות לתת את הדעת והעיון ולחקור הדק היטב אודות מדריכי חתנים וכלות שהם יראי שמים בתכלית ונסמכו לזה ע"י גדולי ישראל וכל מטרתם קדושה וטהורה אך ורק להדריך את בני ובנות ישראל ולהקים בתים קדושים וטהורים בדרכם הקדושים של רבותינו.

במכתב כותבים הרבנים: ‏"הנה שמועה שמענו, עובדות קשות מאד, שישנם מדריכי חתנים ומדריכות כלות, שלא שימשו אצל גדולי וזקני הדור כל צרכם, ולצערנו נוהגים שלא כדת של תורה, ומתיימרים להקל ראש בקולות שלא שערום אבותינו בדברים שהם מאיסורי דאורייתא החמורים. ומחדירים בבני ובנות ישראל השקפות עקומות הרחוקות הרחק כמטחווי קשת מדעת תורתנו הקדושה. ובכך מטילים מום בקדשים, אלו בחורי החמד בני ציון היקרים המסולאים בפז אשר כל משאת נפשם היא תורתנו הקדושה, ולפי שבן פורת ‏יוסף ישנם הרבה בחורים צדיקים ישרים ותמימים אשר אינם יודעים מה לרחק ומה לקרב, מקבלים את דבריהם בתמימות ומבלי שימת לב. והחורבן היוצא מכך איום ‏ונורא, אוי לנו שכך עלתה בימינו".

"‏ולכן הננו באים בקריאה להורים היקרים ולרבני הישיבות, לתת את הדעת והלב, לבדוק הדק היטב בבירור אחר בירור, על קדושתם ויראתם של מדריכי החתנים והכלות, ולחקור חקירה אחר חקירה שהם יראי שמים בתכלית שזכו לקיים בעצמם שימוש ‏חכמים ושימשו בענייני קדושת הבית אצל גדולי תורה והיראה. וכל מגמתם קדושה וטהורה להקים בתים נאמנים בישראל, כדת של תורה בקדושה וטהרה לעבודתו יתברך כדרכם של רבותינו דור אחר דור, כי זה כל יסוד קדושת הבית היהודי".

את מכתבם מסיימים: "‏ויהי רצון מלפני אבינו אל עליון, שנזכה לראות את כל צאצאינו זרע ברך ה', צועדים בדרך הישרה והקדושה המסורה לנו מדורי דורות, ע"י אבותינו ורבותינו גדולי וקדושי עליון, אין פרץ ואין יוצאת. ויזכו כל בני ובנות ישראל לבנות בתים כשרים על טהרת הקודש והצניעות. ויבורכו מפי עליון בבנים ובנות צדיקים וצדקניות עוסקים בתורה ובמצוות. אכי"ר".

על המכתב חתומים: ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת "פורת יוסף", הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הגאון רבי בן ציון מוצפי ראש ישיבת "בני ציון", הגאון רבי יעקב שיכנזי מו"צ בעדה החרדית הספרדית, הגאון רבי אהרון זכאי ראש ישיבת "אור יו"ט", והגאון רבי משה פנירי ראש בית ההוראה "אפיקי מים". וכן צפוי לצאת מכתב של ראשי ישיבות. 

הגאון רבי בן ציון מוצפי אף הוסיף בכתב ידו: "ינועו אמות הסיפים מהחורבן אשר גורמים אלו שלא שימשו כל צרכם, ה' ירחם"; הגאון רבי יעקב שכנזי הוסיף בכתב ידו: "ובפרט שאנו יודעים מקרוב את גודל המכשלה שיש בדבר זה"; הגאון רבי משה צדקה הוסיף בכת"י לפני חתימתו: "והדברים חמורים כהנ"ל"; הגאון רבי אהרון זכאי הוסיף: "וחובה קדושה לקיים את כל הנ"ל".

מדריך חתנים גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד