כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מיליארדר נולד

טירוף: זוכה יחיד בהגרלת הלוטו האמריקנית

תושב קליפורניה זכה בפרס הגדול בהיסטוריה בהגרלת הלוטו המקומית בסכום של יותר מ-2 מיליארד דולר | הזכייה הגדולה ביותר עד כה נרשמה בשנת 2016, כאשר שלושה מהמרים גרפו יחדיו 1.586 מיליארד דולר

 טירוף: זוכה יחיד בהגרלת הלוטו האמריקנית
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

אחרי עיכוב - פורסמו היום (שלישי) תוצאות הגרלת הלוטו האמריקני "פאוורבול". סכום הפרס הראשון בהגרלה עלה מ-1.9 מיליארד ל-2.04 מיליארד דולר. המספרים הזוכים הם 56, 47, 41, 33, 10 והמספר הנוסף הוא 10. אדם אחד זכה בלא פחות מ-2.04 מיליארד דולר.

אם הזוכה יבחר לקבל את "כל הקופה" עכשיו - ייקח הביתה 997 מיליון דולרים, מהם ירדו 37% מס פדרלי. למזלו, הוא זכה במדינת קליפורניה - שלא אוספת מס נוסף. אם יבחר לפרוס את התשלום לאורך 30 שנה - יזכה בכל שני המיליארד.

הסכום הענק נוצר בעקבות העבודה שלא היו זוכים במשך שלושה חודשים ברציפות, ולכן הזכיות למעשה הצטברו לזכייה אחת. הכרטיס המאושר נמכר בצפון-מזרח לוס אנג'לס, והוא בכך שבר את השיא הקודם של 1.586 מיליארד דולר, שאז חולק בין שלושה זוכים מאושרים. כמו כן, הפרס הנוכחי היה תחילה 1.9 מיליארד, אך שינויים מתמטיים הובילו לכך שהזוכה קיבל שדרוג בעוד יותר ממאה מיליון דולר.

הסיבה לדחייה בהכרזה על המספרים הזוכים מיום שני ליום שלישי הייתה שלא הגיעו כל הנתונים מהמוכרים השונים - דבר שהוא בניגוד לפרוטוקול שנועד למנוע זיופים. מדובר בהגרלה שבה משתתפות 48 מדינות בארה"ב, ולכן לפעמים יש עיכוב בהגעת הנתונים.

מאחר שמדובר בפרס גדול מיוחד, סביר להניח שרוב הזוכים יצטרכו לשלם פשוט מס הכנסה בגובה 37%, מדרגת המס הפדרלית העליונה. גם המדינה בה מתגורר הזוכה עשויה לדרוש נתח מהפרס. תושבי וושינגטון די סי יפסידו 10.75% לרשויות המס, בעוד שבדקוטה הצפונית ישלמו 2.9% מס נוסף בלבד. ההבדל במקרה זה מסתכם ב-52 מיליון דולר.

 

 

מיליארדר הגרלת הלוטו לוטו אמריקאי זוכה בלוטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד