א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
300 אלף בתי אב

רשות החשמל מפרסמת: אלו הצרכנים שיקבלו פטור מניתוק

רשות החשמל מפרסמת לצרכנים בעלי חובות במצב כלכלי ורפואי קשה שלא ינותקו מחשמל • מדיניות הגבייה החדשה תאפשר לכ-300,000 בתי אב פטור מניתוק | הפרטים המלאים

רשות החשמל מפרסמת: אלו הצרכנים שיקבלו פטור מניתוק
אילוסטרציה צילום: unsplash

צרכנים בעלי חובות במצב כלכלי ורפואי קשה לא ינותקו מהחשמל: "רשות החשמל" פרסמה החלטת מדיניות בנוגע לניתוקי חשמל בקרב צרכנים במצב כלכלי ורפואי קשה, וכן בנוסף תוקם ועדה לבחינת מקרים חריגים.

מדיניות הגבייה החדשה תאפשר לכ-300,000 בתי אב פטור מניתוק בגין אי תשלום. בהחלטת מליאת הרשות ולאחר שימוע בנושא, נקבע כי צרכנים שיוכיחו מצב כלכלי קשה ובעיה רפואית לא ינותקו מחשמל על רקע אי תשלום חוב.  

במקביל לקבלת "הפטור" מניתוק יהיה על בעל החוב לשלם את חובו תוך הגעה להסדר תשלומים עם חברת החשמל, זאת מתוך התחשבות באינטרס הלאומי לצמצם את החוב שמשפיע על תעריף החשמל העתידי.

במדיניות החדשה הוגדרו קבוצות אוכלוסייה שיזכו בהגנה מניתוקים על בסיס קצבאות ביטוח לאומי ועל פי תבחינים של משרד הרווחה וגורמי בריאות מוסמכים, כמו הזכאים לקצבאות קיום, השלמת הכנסה, נכות, מזונות ועוד.

עוד קובעת המדיניות התייחסות לאוכלוסיות הממצות זכויותיהן במסגרת סל שיקום או לשכות לשירותים חברתיים. מקרים שאינם עונים על הקריטריונים המוגדרים יופנו לבירור בוועדת חריגים שתורכב מנציגי ציבור, מומחים לענייני רווחה ובריאות.

יחד עם ההחלטה מפרסמת הרשות הצעה נוספת לשימוע אשר תקבע לחייבים שקיבלו פטור סך קוט"שים מוגבל בכל חודש באמצעות מונה תשלום מראש.

תמונת תרשים המדיניות החדשה מתוך "מתודולוגיית המדיניות"

 

 

 

צרכנים ניתוק חשמל חברת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד