כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מרכיבים ממשלה

לקראת הסכם מהיר? בציונות הדתית מסכימים לפשרה

אחרי שהתנגדו להצעה של יו"ר 'הליכוד' להשביע ממשלה רק על בסיס חלוקת תיקים, במפלגה של סמוטריץ' אומרים שהם יהיו מוכנים שההסכם ייחתם על בסיס כותרות - מה שצפוי לקצר את ההליך | גורם במפלגה: "אפשר תוך יומיים-שלושה לגבש מסמך שכולם מסכימים עליו"

לקראת הסכם מהיר? בציונות הדתית מסכימים לפשרה
נתניהו וסמוטריץ בכנסת צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

צוותי המשא ומתן של מפלגות הימין ייפגשו מחר (רביעי) לשיחות בניסיון להרכיב את הקואליציה, ונראה כי מסתמן פיתרון בנוגע למחלוקת שעלתה בנוגע לצורת ההסכם.

יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו חפץ שהממשלה תושבע רק על בסיס חלוקת תיקים ובהמשך ידונו בעקרונות, אלא ששאר השותפים התנגדו ודרשו להגיע להסכמים קואליציונים מלאים. כעת, במפלגת 'הציונות הדתית' אומרים שהם יהיו מוכנים להרכיב את הממשלה על בסיס כותרות בלבד.

"בסוגיות החשובות, תיקון מערכת המשפט, זהות יהודית, ביטחון כן לכתוב, אפשר בכותרות, לא צריך בדיוקים ובניסוחים ונספחים. אפשר תוך יומיים-שלושה לעשות במשא ומתן מואץ מסמך שכולם חותמים עליו", אומר גורם במפלגה ל'בחדרי חרדים'.

נתניהו ולויןנתניהו ולוין
נתניהו ולוין, יסכימו להסכם עם כותרות? צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לדבריו, "כולם רוצים מהר, וזה לא סותר הסכם לפחות בכותרות החשובות. מהר לא סותר שמגדירים קווים כלליים שלשם רוצים ללכת". אותו גורם מסביר ל'בחדרי חרדים' את החשש מההצעה של ראש הממשלה המיועד: "נתניהו רוצה בלי כלום, רק תפקידים, אבל אז אחר כך הכל יכול להתמסמס. זה החשש".

גם במפלגת 'יהדות התורה' אומרים שהם מסכימים להגיע להסכם על בסיס כותרות לגבי הנושאים, כשבהמשך יגיעו לפרטי הפרטים. לפי הדיווח ב'כאן 11', מבחינת המפלגות החרדיות הם ייגעו בעיקר בנושאי הליבה הקשורים אליהם.

בצלאל סמוטריץ' משא ומתן קואליציוני בנימין נתניהו מפלגת הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד