כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תכננו פיגוע נקמה ונתפסו

נחשף: כך סוכלה חוליית הטרור הנשית

שלוש נשים פלסטיניות תכננו לבצע פיגוע נקמה על רקע חיסולו של המחבל איברהים אל נבולסי שחוסל בשכם | באוגוסט ירו המחבלות לעבר פילבוקס צבאי, אולם בגלל תקלה בנשק הן ברחו וחיפשו יעד אחר | אך לבסוף הן נתפסו ובחקירתן נחשפה מזימתן

נחשף: כך סוכלה חוליית הטרור הנשית
אילוסטרציה צילום: unsplash

מאבטחי משרד הביטחון עצרו ב-20 באוגוסט רכב חשוד במעבר אליהו, שבו נסעו שלוש נשים פלסטיניות שעוררו את חשדם. בחיפוש ברכב נמצא רובה טעון. אמש דווח ב'כאן 11' שמדובר בחוליית טרור חריגה של נשים פלסטיניות משכם, שתכננו פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל בצפון השומרון - בהובלת הג'יאהד האסלאמי.

מחקירות שב"כ עלה כי בראש החוליה עמדה תחריר אבו סריה, בת 29 משכם, שצרפה אליה עוד שתי נשים פלסטיניות מהאזור: מרים חלאווה ולא טנג'י. שלושתן החליטו לבצע פיגוע נקמה על חיסולו של איברהים אל נבולסי - מחבל, ממייסדי גוב האריות - שחוסל על ידי הימ"מ.

הנשים יצרו קשר עם פעיל טרור מעזה והסתייעו בפעיל בכיר של הג'יאהד האיסלמי בשכם, שעזר להן ברכישת אמצעי הלחימה. הן שלחו אליו צוואות מצולמות עם סרטי ארגון הטרור על הראש, ותכננו פיגוע משמעותי שבו היו בטוחות שיסיימו את חייהן.

לפי הדיווח ב'כאן 11', בחודש אוגוסט הן הגיעו לכיכר קדומים בשומרון וירו לעבר פילבוקס של צה"ל בו זיהו חייל. בעקבות מעצור בנשק הן החליטו להימלט מהמקום ולהמשיך בפיגוע נגד יעד אחר. במהלך הנסיעה הן ככל הנראה הלכו לאיבוד הגיעו למעבר אליהו. חברות החולייה התכוונו לבצע את הפיגוע שם, אך המאבטחים זיהו אותן והצליחו לעצור אותן. עם סיום חקירתן, הפרקליטות הצבאית הגישה נגדן כתב אישום, והן עצורות עד תום ההליכים המשפטיים.

 

חוליית טרור מחבלות סיכול פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד