כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
זהו הגורם מס' 1

למה? 40% מחולי המחלה הנוראה הם תושבי הצפון

לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן הריאה - הכי נפוץ בעולם, במרכז הרפואי פדה פוריה ציינו את חודש המודעות בשיתוף פעולה ראשון עם העמותה הישראלית לסרטן ריאה | מדובר בסרטן הקטלני ביותר בעולם, כאשר מדי שנה נוספים למעלה מ-2,700 חולים חדשים בישראל. בעולם - כל 8 דקות מת חולה סרטן ריאה

למה? 40% מחולי המחלה הנוראה הם תושבי הצפון
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

בחודש נובמבר מציינים בעולם את העלאת המודעות לסרטן הריאה. השנה, ביוזמה משותפת של ד"ר אורי ויזל, מנהל יחידת כירורגיית חזה וושט במרכז הרפואי פדה-פוריה והעמותה הישראלית לסרטן הריאה, נפתח חודש המודעות לסרטן הריאה לראשונה בפריפריה.

לציון חודש המודעות לסרטן הריאה הגיעו מתנדבי העמותה למרכז הרפואי פדה-פוריה והעבירו מידע למטופלים ולמבקרים בנושא מניעה ואבחון מוקדם של סרטן הריאה.

לדברי ד"ר ויזל, "עישון מהווה גורם מספר אחד לסרטן הריאה. 20% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל מעשנים, לצערי יותר צעירים מצטרפים למעגל המעשנים מדי יום בלי להבין את המשמעות וההשלכות עליהם ועל הסביבה. בצפון המדינה יש אחוז גבוה במיוחד של מעשנים ולכן העלאת המודעות לנושא זה חשובה במיוחד. הנהלת המרכז הרפואי פועלת לפתח שירותים חדשים ונדרשים למטופלים באזור שלנו בתחום זה. מאז שהצטרפתי למרכז הרפואי לפני מספר חודשים, אני פועל יחד עם הצוות המורחב שלנו לקדם את הפעילות לאבחון מהיר ומוקדם בסרטן הריאה, ולהנגשת הטיפול הכירורגי הכי מתקדם לאוכלוסיית הצפון ".

ד"ר שני שילה, מנכ"ל ומייסדת העמותה אמרה כי "יש הרבה יתרונות לטיפול בביה"ח שהוא קרוב לבית, ואני מלאת הערכה על הטיפול המקצועי והיחס האישי שמקבלים המטופלים בפוריה. אני מאחלת שתמשיכו ותפתחו את השירותים כדי שתושבי האזור יוכלו לקבל כאן את כל הטיפול, משלב האבחון המוקדם ועד הנגשת הטיפולים השונים".

זהו הגורם מספר 1. צילום: אנספלש.

ד"ר קלאודיה סימסולו, מנהלת מכון שיקום ריאות, ציינה: "יש חשיבות מאד גדולה לגילוי מוקדם. מאחר והמחלה לא כואבת, ואנשים שלא נבדקים לא מודעים להימצאותה. רק חמישית מהחולים מתגלים בשלבים הראשונים של המחלה. חשוב שנעלה את המודעות כדי שחולים יאותרו בזמן וכך אפשרויות הטיפול וההחלמה משתפרות דרמטית".

ד"ר סוהיל נסראללה, מנהל המכון האונקולוגי הוסיף, "40% מחולי סרטן הריאה הם מהאזור שלנו! וזאת כתוצאה מהמספר הגבוה של מעשנים במגזר הערבי. לכן, יש חשיבות מאד גדולה לפעילות שלנו עם הרופאים בקהילה ולפעולות לחינוך והדרכה לתושבי האזור על נזקי העישון. חשוב לציין שאנחנו נותנים כאן את כל הטיפולים האונקולוגיים לרבות אימונוטרפיה או טיפול מוכוון מטרה".

ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי סיכם, "אני מברך אתכם על היוזמה ומודה לכם שבחרתם לפתוח את חודש הפעילות להגברת המודעות לסרטן הריאה כאן במרכז הרפואי שלנו. אנחנו פועלים רבות כדי להרחיב ולשפר את השרות שלנו בתחום הריאה, שרות שהוא חיוני באזורנו בשל אחוז גבוה של מעשנים ושל מחלות שנגרמות כתוצאה מעישון".

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

בתחום הריאה פועל במרכז הרפואי צוות מורחב הכולל את רופאי מכון הריאות, ד"ר קלאודיה סימסולו וד"ר נזאל סלאח, צוות האונקולוגיה, ד"ר סוהיל נסראללה וד"ר טארק טאהא וד"ר אורי ויזל העומד בראש היחידה לניתוחי חזה וושט, ובנוסף צוות סיעודי נרחב.

ד"ר ויזל ציין לסיכום, "הנהלת המרכז הרפואי הציבה את נושא הטיפול במחלות הריאה כיעד, ואנחנו פועלים במספר מישורים לפתח את התחום. בחודשים האחרונים פתחנו מרכז ריאות פולשני, רכשנו ציוד מתקדם לאבחון המחלה וקביעת שלב המחלה, והתחלנו להנגיש ניתוחים זעיר פולשניים באמצעות ציוד חדשני ביותר ובטכניקות הכי מודרניות וחדשות. בקרוב מאד נתחיל לבצע גם ניתוחים רובוטיים. עם צוות שכזה אין היום סיבה להתרחק מהבית על מנת לקבל טיפול רפואי עדכני, מקצועי ומתקדם בסרטן הריאה".

בית חולים פוריה סרטן ריאה צפון הארץ הגברת מודעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד