כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"נתניהו יהיה שקול"

גנץ לקראת סיום תפקידו: "האיראנים יתחזקו"

שר הביטחון גנץ שצפוי לסיים את תפקידו בעוד זמן קצר עם הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו, התייחס היום לשלל נושאים ואמר בין היתר כי איראן צפויה להתחזק ולאתגר את ישראל בעקבות קשריה עם הרוסים. הוא גם העריך כי בנושא האיראני נתניהו יהיה "שקול"

גנץ לקראת סיום תפקידו: "האיראנים יתחזקו"
בני גנץ צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (רביעי) תדרוך לעיתונאים לקראת סיום תפקידו והליכתו לאופוזיציה. גנץ אמר בין היתר כי הוא מעריך שנתניהו יפעל בשיקול דעת בנושא האיראני וקבע כי "איראן תתחזק" בעקבות הקשר עם הרוסים.

"אני צופה שהתעוזה האיראנית תקבל בוסט כתוצאה מהקשרים עם רוסיה והמאבק בין המעצמות. תהיה לכך השפעה על האזור כולו. התחרות מול איראן היא על כל הספקטרום – טכנולוגיה, אקדמיה, מלחמת האש, חלל, העברת אמל"ח לארגוני טרור. יש לנו הצלחות משמעותיות בזירה הצפונית", פתח גנץ.

לדבריו, "לישראל יש יכולת לפעול באיראן ואנחנו מחויבים להמשיך ולחזק אותה. יש לנו מוכנות, יכולות פיתוח, תהליכים ארוכי טווח שאנחנו מנהלים – ולא נרחיב. צריך להכין את האפשרות הזו וצריך יהיה גם לשקול טוב מאוד את הנושא הזה לפני ביצוע. בפעם האחרונה שצה"ל היה ברמת המוכנות הגבוהה אני הייתי רמטכ"ל וכמו שפורסם – הוחלט על ידי אותו ראש ממשלה שצפוי להיכנס לתפקיד – שלא לעשות זאת. אני חושב שבהקשר הזה נתניהו יהיה שקול".

הוא התייחס למלחמה באוקראינה ולאפשרות שישראל תספק מערכות הגנה לאוקראינים, בעקבות הביקורת שמתח הנשיא זלנסקי: "ההיקף של הייצור שלנו נמוך מהצורך בייצוא – אין לנו בסיס ייצור מספיק גדול בשביל זה. בהקשר האוקראיני, ברור שגם אם יוחלט לשנות מדיניות – אי אפשר לרוקן את מערכות ההגנה האווירית שלנו. אלו דיבורים באוויר. אנחנו בודקים מה אפשר לעשות ולהרחיב, אבל אסור לשכוח שמאחורי אוקראינה עומדת נאט"ו".

על פגישתו עם אבו מאזן במהלך כהונתו, פגישה שגררה ביקורת רבה, אמר גנץ: "אני באתי לדבר עם מי שאפשר ולהילחם במי שצריך – וזה לא סותר. הצעדים שהפלסטינים עושים כרגע בהאג ובאו"ם חמורים, פוגעים ביכולת לשפר את המצב באזור, ולא משרתים את האינטרסים שלהם".

בסוגיה הפלסטינית, מעריך גנץ כי קיים סיכוי לעימות נוסף בסגנון "שומר החומות" שיגלוש גם לזירת עזה וגם לערים המעורבות.  בהמשך הודה כי הקצין כשהצהיר לפני הבחירות כי "אם לנתניהו יהיו 61, תקראו לי לראיון סיכום של המדינה".

בני גנץ איראן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד