כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

זכאי הדיור הציבורי יוכלו לרכוש הדירות

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את ההחלטה לחדש מכירת דירות הדיור הציבורי לזכאים המתגוררים בהן

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



שר האוצר יאיר לפיד ושר הבינוי והשיכון אורי אריאל, הביאו היום (א) לאישור וועדת השרים לענייני חקיקה את ההחלטה על חידוש מכירת דירות הדיור הציבורי לזכאים המתגוררים בהן בהנחות גדולות.

מטרת המהלך היא מציאת פתרון לכל זכאי הדיור הציבורי. ההכנסות ממכירת הדירות יופקדו כולן בקרן הדיור הציבורי - שתוקם ותנוהל במשרד הבינוי והשיכון. הקרן תקצה כספים לרכישת דירות חדשות עבור זכאים הנזקקים לכך ולהגדלת הסיוע לשכר דירה ריאלי לשאר הזכאים לדיור. הזכאות תקבע לפי קריטריונים קיימים.

בדיור הציבורי ישנם כיום כ-61 אלף דירות המאוכלסות בדיירים זכאים. החלטת השרים נועדה לאפשר לזכאי הדיור הציבורי לרכוש את הדירה בה הם מתגוררים עתה, ועל ידי כך לשפר את מצבם ומעמדם הכלכלי והחברתי.

על פי החלטת וועדת השרים יוגבל מספר הדירות שימכרו לזכאים בחמש השנים הקרובות ל-15 אלף יחידות דיור, ולאחר מכן ייבחן יישומו של החוק.

החוק עבר ברוב של 6 שרים שתמכו בהחלטה, בעוד שרי ישראל ביתנו נמנעו ושרת המשפטים ציפי לבני התנגדה.

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, אמר על אישור חוק הדיור הציבורי: "יצאנו היום לדרך שתיתן פתרונות לדיור ציבורי או סיוע בשכר דירה ריאלי לזכאים. אחרי שנים ארוכות סוף סוף יוכלו הדיירים לרכוש נכס שיהיה באחריותם ובבעלותם המלאה וכך נשפר את מעמדם הכלכלי והחברתי. חידוש מכירת הדירות היא מתן הזדמנות לדיירים לצאת לעצמאות. הדיירים לא יהיה תלויים עוד בדירה של הדיור הציבורי אלא בעצמם".
חוק הדיור הציבורי רכישה דירות אריאל לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד