כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לסגת מכל השטחים

זלנסקי הציב תנאים מקדימים למו”מ בין אוקראינה לרוסיה

אוקראינה דורשת שרוסיה תתפנה מכל האדמות האוקראיניות שכבשה, ומצפה לערבויות בדמות הגנה אווירית מודרנית שתאפשר לה להגן על נכסיה מפני המתקפות של המל”טים האיראניים. כמו כן דורש זלנסקי שרוסיה תשלם פיצויים נרחבים לאוקראינה ולאזרחיה

זלנסקי הציב תנאים מקדימים למו”מ בין אוקראינה לרוסיה
המלחמה באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

במשך תקופה ארוכה הצהיר נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי כי אין לו כל כוונה לנהל מו"מ עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין או מי מאנשיו, כל עוד פוטין עדיין שולט ברוסיה ומכתיב את התנאים למו"מ. זלנסקי אמר שאוקראינה תסכים לנהל שיחות רק עם הנשיא שיבוא אחרי פוטין.

מוקדם יותר השבוע דיווח ה'ניו יורק טיימס' כי ארה"ב הבהירה לזלנסקי שעליו לפתוח פתח למו"מ עם רוסיה, ולא, המדינות התומכות באוקראינה יגיעו למצב של 'עייפות' מהמלחמה באוקראינה והתמיכה בה תרד משמעותית. זאת, בזמן שאירופה נכנסת לחורף בלי הגז הרוסי, דבר שהביא להתייקרות מחירי הגז ברחבי היבשת.

כמו כן הובילה המלחמה באוקראינה להתייקרות במחירי המזון ויצרה מחסור בתרופות, כך שאם אוקראינה תיתפס כמדינה עקשנית שאינה מוכנה אפילו למו"מ עם רוסיה, המדינות התומכות בה יפחיתו את התמיכה בגלל המחיר הכבד שהן משלמות בגינה. בעקבות הדיווח, הודיעו אתמול (שלישי) בכירים אוקראינים כי הנשיא זלנסקי דורש שרוסיה תיסוג מכל השטחים האוקראיניים שכבשה, כולל חצי האי קרים.

כמו כן דורש זלנסקי שרוסיה תשלם פיצויים נרחבים לאוקראינה ולאזרחיה תמורת הנזקים הכלכליים החמורים שגרמה להם, וכן הוא דורש ערבויות בינלאומיות בדמות אמצעים להגנה אווירית מודרנית ומתקדמת, שתאפשר לאוקראינה להתגבר על המתקפות של המל"טים האיראניים שמשמידים את מערכות ייצור החשמל באוקראינה וגורמות לה לנזקים כבדים.

מוקדם יותר השבוע נמסר מפי גורמים אוקראינים רשמיים, כי ייתכן שבקרוב לא יהיה מנוס אלא להמליץ לתושבי הבירה קייב לעזוב את העיר עד להודעה החדשה, בגלל הניתוק מהחשמל, במיוחד בחורף בו שוררות טמפרטורות נמוכות במיוחד.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד