כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זעם על העבדות

שלוש ביצים נזרקו לעבר מלך בריטניה ואשתו

המלך צ'ארלס והמלכה קמילה נרגמו עם ביצים על ידי מפגין מהמפלגה הירוקה שצעק "המדינה הזו בנויה על דם של עבדות". המלך והמלכה ביקרו בעיר יורק שם הותקפו, הזורק נעצר על ידי המשטרה

שלוש ביצים נזרקו לעבר מלך בריטניה ואשתו
הביצה לרגלי המלך צילום: צילום מסך

מפגין נעצר על ידי המשטרה היום (רביעי) בעיר יורק שבבריטניה בשל זריקת שלוש ביצים על המלך צ'ארלס והמלכה. הזורק הוא פעיל שהיה פעם מועמד של מפלגת הירוקים, כך דווח ה'דיילי מייל'. הגבר שנעצר הוא פטריק תלוול, הוא הוצמד לקרקע על ידי ארבעה שוטרים תוך שהוא צורח "המדינה הזו נבנתה על דם של עבדים", הצופים צעקו לעברו "אלוקים ישמור על המלך" ו"תתבייש לך".

פטריק תלוול באחת ההפגנות

בתיעוד נראאות הביצים עפות על פני הוד מלכותו ונשברות על הקרקע לצדו בזמן שהוא מתקבל על ידי מנהיגי העיר. המלך צ'ארלס הביט סביבו לרגע כדי לראות את הביצים השבורות, אבל חוץ מזה בקושי הגיב.

הזורק התגאה במעורבותו הארוכה בפוליטיקה שהחלה ב-2015. הוא היה נשיא אגודת הגינון של אוניברסיטת יורק, ובבלוג שבו הוא כותב בקביעות על שינויי אקלים, הוא אומר שהוא מתכונן ללימודי דוקטורט בפיתוח גלובלי בין-תחומי.

תלוול היה מועמד של מפלגת הירוקים בבחירות המקומיות של 2019 עבור מחוז האל רוד ביורק, שנשלט כעת על ידי הלייבור. בשנה שעברה, הוא הורשע בגין חסימת כביש מהיר לאחר שהצטרף להפגנות שחסמו כביש המוביל לבתי דפוס לעיתונים. ואז ראש הממשלה בוריס ג'ונסון כינה את החסימה "בלתי מקובל לחלוטין".

לאחר התקרית הבוקר, המלך צ'ארלס המשיך בטקס מסורתי בו הוא התקבל רשמית בעיר יורק על ידי הלורד ראש העיר.

בריטניה המלך צארלס המלכה אליזבת השלכת ביצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד