י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מכה לליאון: 'קול קורא' פושר של אגודת ישראל

במקום הוראת תמיכה ברורה במשה ליאון, נאמר ב'קול קורא' כי כל אחד צריך להצביע "לפי הוראת רבותיו" • ב'דגל' זועמים

ליאון אצל הגראי"ל. צילום: יעקב כהן
ליאון אצל הגראי"ל. צילום: יעקב כהן



לאחר שבועות של התחבטויות והתלבטויות בדבר הנוסח הנכון ל'קול קורא' הירושלמי, היום (ב) תתפרסם בעיתונים 'המודיע' ו'המבשר' המודעה לה ייחלו זמן רב במטה המועמד משה ליאון.

אלא שאם קיוו כי הנוסח לבחירה בו יהיה חד משמעי, כפי הנוסח שיצא תחת ידה של מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרי שייאלצו להסתפק בנוסח הרבה יותר פשרני לפיו על כל אחד להצביע "לפי הוראת רבותיו".

הנוסח האלטרנטיבי היה "להצביע למועמד החרדי ביותר", אלא שבשל העובדה שיש מועמד חרדי בשם חיים אפשטיין, ואליו ודאי אין כוונה כזו - הוחלט על הנוסח החדש.

כבר לפני מספר ימים ניסה יו"ר שלומי אמונים, ח"כ מאיר פרוש, לכנס את הסיעה כדי לקבל החלטה בנושא התמיכה למועמד לראשות העיר ירושלים, אלא שחברי הכנסת יעקב ליצמן וישראל איכלר טענו לו כי לא כל גדולי ישראל קיבלו החלטה, ולכן אין מצב שיגיעו לישיבה. בסופו של דבר היא לא כונסה.

קשה להשתחרר מהתחושה כי מאחורי הנוסח המעורפל עומדים הסכמים שקטים בין חצרות מסוימות לראש העיר המכהן ניר ברקת, כפי שכבר דיווחנו לא פעם באתר. השמועות מדברות על חסידויות כמו גור, בעלזא, סלונים, קרלין, בויאן וזויעל - נדגיש ברורות כי בכולן מכחישים באופן גורפף את הדיבורים הללו. אך ברור כי גם אם רק חלק מהרשימה נכונה, גם הפעם לא ישכיל הציבור החרדי להתלכד מאחורי מועמד אחד, מה שעשוי להזיק לכלל הציבור.

לכאורה, על פי ההסכמים הקודמים, על יהדות התורה כולה להתייצב מאחורי מועמדה של 'דגל', אלא שגורמים מסוימים כבר מצאו את התירוץ. "ליאון הוא מועמד הליכוד-ביתנו, לא מועמד דגל, אם היו מביאים מועמד חרדי, נניח את אורי לופיאנסקי, הכול היה שונה". ב'דגל' הודפים כמובן את הטענות ואומרים כי בתנאים הנוכחיים מדובר במועמד הטוב ביותר ליהדות החרדית, בבחירת 'דגל התורה' למועמדה, ולפיכך על החסידויות השונות לקיים את ההסכם.

הקרב בנושא יימשך, כך נראה, גם לאחר הבחירות. ואולי ביתר שאת, לאחר היוודע התוצאות.
ירושלים משה ליאון ברקת חסידויות הסכמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד