כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ישפיע אל ישראל?

סבב הקיצוצים הראשון: מטא מפטרת 11 אלף עובדים

ענקית הטכנולוגיה הודיעה היום באופן רשמי כי תפטר 11 אלף עובדים, כ-13% מכוח העבודה שלה, בסבב הקיצוצים הגדול הראשון בתולדותיה | המייסד, מארק צוקרברג הודיע על חבילת עזיבה שתרכך את הפיטורין | מניית החברה זינקה ב-5%

סבב הקיצוצים הראשון: מטא מפטרת 11 אלף עובדים
אילוסטרציה צילום: pexels

מטא, חברת האם של פייסבוק, אישרה היום (רביעי) כי בכוונתה לפטר כ-11,000 עובדים (כ-13% מכוח האדם). בעקבות ההודעה, מטא קופצת בכ-5% במסחר בוול סטריט. ב"כלכליסט" דווח כי הפיטורים יגיעו גם למחלקות השונות בישראל, כאשר מעט עובדים קיבלו זימון לשימוע וייתכן שבהמשך היום והשבוע נוספים יקבלו הודעות על הפסקת עבודתם. מטא מעסיקה כיום כ-1,000 עובדים בארץ.

במכתב לעובדים הסביר מנכ"ל החברה והמייסד, מארק צוקרברג, את המהלך: "איך הגענו למצב הזה? בקורונה היה מעבר מהיר לאונליין ולצמיחה אדירה בהכנסות. כמו אחרים, גם אני חשבתי בטעות שהמצב הזה יימשך לנצח ולכן הגדלנו את ההשקעות שלנו בצורה משמעותית. טעיתי - ואני לוקח אחריות. עכשיו אנחנו צריכים לנהל את המשאבים שלנו בצורה הרבה יותר יעילה".

צוקרברג הוסיף כי הגישה של העובדים המפוטרים למערכות החברה תיחסם באופן מיידי כדי למנוע דליפה של חומרים רגישים, למעט תיבות המייל שיישארו פתוחות עד סוף היום כדי להיפרד מחברים. הפיטורים יהיו רוחביים בכל מחלקות ומוצרי החברה, אבל יש אזורים שבהם הפיטורים יהיו יותר קשים, למשל מחלקת הגיוס שתצטמצם באופן משמעותי, נוכח יעדי הגיוס הנמוכים בשנה הבאה.

תנאי הפיטורים שמעניקה מטא לעובדים המפוטרים בארצות הברית מעניקים נחיתה רכה וכוללים 16 שבועות נוספים בתשלום - ועוד שבועיים נוספים על כל שנת עבודה במטא. עוד יקבלו תשלום עבור כל ימי החופש הנותרים, ביטוח בריאות למפוטרים ומשפחותיהם לחודשים הקרובים ותנאים סוציאליים נוספים. מחוץ לארצות הברית התנאים יהיו דומים וייבחנו בכל מדינה לפי חוקי התעסוקה המקומיים.

בנוסף לפיטורים של 13% מהעובדים, מטא תנקוט בצעדי התייעלות נוספים בתרבות הארגונית, למשל צמצום שטחי הנדל"ן של החברה, מעבר לעבודה בשיטת "הכסא החם" לעובדים שנמצאים הרבה מחוץ למשרד ועוד שינויים שיתווספו בחודשים הקרובים. "אנחנו עושים את השינויים האלה משתי סיבות: ירידה צפויה ברווחים בתחילת השנה הקרובה ורצון לעבוד בצורה יעילה ורזה".

מטא פייסבוק פיטורין פיטורי עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד