1. עמוד הבית
  2. מחשבים ואינטרנט
  3. אונליין

לא רק פייסבוק: כך נראית מפת האינטרנט העולמית

2 חוקרים ממכון האינטרנט של אוניברסיטת אוקספורד השתמשו בנתוני הטראפיק של אתר אלקסה כדי לפלח ולבדוק – איזה אתר הוא הכי פופולרי במדינות העולם השונות?
גלובס, י' חשון תשע"ד 14/10/2013 10:10

הרבה תלונות. מחשבים. צילום אילוסטרציה אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה

האם מדינת פייסבוק שולטת בעולם? מהנקודה בה אנחנו ממוקמים זה בהחלט נראה כך; הודעות רשמיות - ולפעמים בלעדיות - של ראשי המדינה מוכיחות מעבר לכל ספק שבישראל 2013, פייסבוק הפך לאמצעי ההתקשרות המקובל והנפוץ ביותר בארץ.

גוגל נספרת כאתר שהכי הרבה ישראלים מבקרים בו אבל האם זה מה שקורה בעולם? 2 חוקרים ממכון האינטרנט של אוניברסיטת אוקספורד השתמשו בנתוני הטראפיק של אתר אלקסה כדי לפלח ולבדוק – איזה אתר הוא הכי פופולרי במדינות העולם השונות?

התוצאות לא מאוד מפתיעות, אבל עדיין מעניינות. גוגל הוא האתר המוביל בצפון אמריקה, אירופה, דרום מזרח אסיה ואוסטרליה. פייסבוק הוא האתר המוביל בדרום אמריקה דוברת הספרדית, במזרח התיכון ובצפון אפריקה. מנוע החיפוש Baidu שולט בענק בסין והוא גם המוביל בדרום קוריאה. ביפן מוביל על כולם יאהו היפני וכך גם בטאיוואן.

3/5 מהרוסים הפכו את מנוע החיפוש יאנדקס לאתר הנצפה במדינה, כשהרשת החברתיתVKontakte פופולרית מאד בארצות דוברות רוסית ובאוקראינה זה כבר האתר המוביל. שירות הדואר Mail.ru נפוץ בכל הארצות דוברות הרוסית אבל בקזחסטן הוא מוביל על פני כל שאר האתרים.

למרות כל הנתונים כאן, החשיפה של גוגל היא בכל זאת גדולה הרבה יותר – ב-36 מדינות מתוך ה-50 בהן פייסבוק הכי נצפית, גוגל היתה מס' 2. ב-14 הנותרות היה זה אתר YouTube במקום השני וזה, כידוע, נקנה ב-2006 על ידי גוגל.
עיתון גלובס לחודש היכרות - כל הכתבות, המאמרים וטורי הדעה אצלך מדי ערב >>





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. 2 חסידי גור  (ל”ת)

    מי בתמונה