ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
מבוכה בבית הנשיא

המצלמה כבתה והרצוג פלט את החשש מבן גביר "העולם חרד"

מבוכה פוליטית הערב בבית הנשיא, לאחר שהאחרון הוקלט מתבטא בפני נציגי ש"ס שהגיעו להמליץ על נתניהו להרכבת הממשלה - על החשש העולמי מהקמת ממשלה שבן גביר מכהן בה כשר משפיע. בבית הנשיא נאלצו לפרסם הבהרה | כל הפרטים על התקרית המביכה של הרצוג

המצלמה כבתה והרצוג פלט את החשש מבן גביר "העולם חרד"
הרצוג עם נציגי ש"ס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום הראשון של טקס המלצות המפלגות בבית הנשיא הסתיים ללא דרמה, כאשר נתניהו מסיים את היום הראשון עם 43 ממליצים, לעומת יאיר לפיד עם 24 בלבד.

לקראת סיום היום הראשון, נשיא המדינה יצחק הרצוג לא שם לב שהוא עדיין בשידור וניהל שיחה אישית עם נציגי ש"ס והתבטא נגד חבר הכנסת איתמר בן גביר.

הנשיא הרצוג, נשמע אומר לנציגי ש"ס: "יש נושא אחד שלא אמרתי - תהיה לכם בעיה עם הר הבית. זה נושא קריטי. אני יודע אבל יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד. אני גם אמרתי לו את זה בינינו זה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות. זה באמת לא לפרסום". כך הרצוג.

בבית הנשיא מיהרו לשגר הבהרה בעקבות המבוכה ומסרו: "הנשיא הציג בפני נציגי סיעת ש"ס פניות שקיבל ובהם דאגה לגבי עמדותיו של ח״כ איתמר בן גביר בנושאים מסוימים. בשיחה הדגיש הנשיא את האחריות המוטלת על כלל נבחרי הציבור".

עוד נמסר כי "במסגרת שיחותיו עם כלל ראשי הסיעות ביום חמישי האחרון, התקשר הנשיא גם לח"כ בן גביר, ובשיחה פתוחה וכנה, העלה גם בפניו את הנושא".

מתוך דבריו מתברר שהרצוג שוחח ביום חמישי עם השר המיועד איתמר בן גביר והציע לו להיפגש עם דיפלומטים כדי להרגיע את הפאניקה סביבו. בעקבות השיחה בן גביר התכוון לעשות את זה, אך היום קיבלנו הצצה אל מאחורי הקלעים מבלי שהנשיא התכוון לעשות זאת.

יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הנשיא יצחק הרצוג ואני מקיימים שיחות רבות ופוריות בשבועות האחרונים. לא אחת ציין בפני הנשיא כי ההיכרות הקרובה עם דעותיי ותוכניותיי הצליחה לסחוף מאות אלפים בישראל וכי הוא סמוך ובטוח שאם אדבר עם העולם יבינו ויכירו שאני לא מכליל את כל הערבים. אגב בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטיים ואפעל להסביר עמדות עוצמה יהודית בעולם כולו".

איתמר בן גביר יצחק הרצוג נשיא המדינה בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד