כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"מיועד להוציא כסף מהציבור"

דרישה מהממשלה: "מס השתיה הממותקת לא הוכיח את עצמו"

נשיא התאחדות התעשיינים דורש מהממשלה שתקום לבטל את המס על השתיה הממותקת: "הניסוי כשל, לא באמת רואים ירידה אמיתית בצריכת הסוכר" | לטענת איגוד המזון בהתאחדות, המס בישראל הוא השני הגבוה ביותר, אחרי אירלנד ולא מוכיח את עצמו

דרישה מהממשלה: "מס השתיה הממותקת לא הוכיח את עצמו"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

התאחדות התעשיינים דורשת מהממשלה החדשה שתקום לבטל את המס על השתייה הממותקת, מאחר ובמפלגות החרדיות רוצים לטשטש כל הישג או גזירה של השר אביגדור ליברמן, ככל הנראה ביטול המס יהיה אחד הצעדים הראשונים שתבצע הקואליציה המסתמנת.

על פי הפרסום ב'ישראל היום', בהתאחדות מסבירים כי לא רק שהמס לא הוכיח את עצמו, והציבור לא הפחית את צריכת המשקאות הממותקים - אלא גם ששיעור המס בישראל גבוה בהשוואה בינלאומית. מקרב המדינות שנבדקו על ידי איגוד המזון בהתאחדות, המס בישראל הוא הגבוה ביותר, ורק אירלנד נמצאת מעל ישראל - עם 0.34 דולר מס על כל 100 מ"ל משקה שמכיל יותר משמונה גרמים של סוכר.

יצויין ב'גילוי נאות' כי עם הגופים שמייצגת התאחדות התעשיינים נמנים גם יצרני המשקאות, כמו החברה המרכזית למשקאות (קוקה־קולה), פרימור ועוד, כך שיש לה סיבה נהדרת לדרוש את הורדת המס.

עם זאת, נשיא ההתאחדות, ד"ר רון תומר, מסביר ב'ישראל היום' כי דווקא החברות האלה לא באמת נפגעו כתוצאה מהטלת המס, אלא שהציבור הוא שנפגע. לדבריו, לא בטוח שלחברות המשקאות בכלל נגרם נזק אמיתי, כי המס הזה מגולגל לצרכן, והצריכה כנראה לא ירדה. כלומר, נגרם נזק לציבור.

תומר המשיך: "הניסוי של המס על המשקאות המתוקים בארץ לא הצליח. אנחנו לא באמת רואים ירידה אמיתית בצריכת הסוכר. הירידה היחידה היתה במגזר הערבי, אבל זה לא נבע מכך שהאוכלוסייה הזאת התחילה לצרוך פחות משקאות ממותקים, אלא מזה שהיו יותר הברחות מרמאללה, ויש לנו הוכחות לכך".

תומר מסביר את הירתמותו לביטול המס בתמיכתו בכלכלה החופשית, ולא במסים "מיותרים", כלשונו: "מדובר במס מיותר, שהכניס לקופת המדינה פי שלושה מתחזיות האוצר. כלומר, לא נעשה פה כלום חוץ מגביית יתר מהציבור. מחר ימסו אותך אם לא תעשי כושר שלוש פעמים בשבוע, או אם תישני פחות שעות בלילה. זאת לא הדרך ולא המשנה הכלכלית שלי", ממשיך תומר, ומציע: "המדינה כן צריכה להשקיע כסף בחינוך הציבור לבריאות נכונה, אבל לא באמצעות מס. המס הזה הוא נטל מיותר, והממשלה שתקום אמורה להביא לכאן כלכלה ליברלית ושוק חופשי. יש להימנע ממסים מיותרים כאלה".

שתיה תשלום מס מתוקים התאחדות התעשיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד