כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בחירות אמצע הקדנציה

ביידן קורא לשיתוף פעולה עם הרפובליקנים בקונגרס: "זה יום טוב"

שליטה רפובליקנית פוטנציאלית לפחות בקונגרס האמריקני מתקרבת, ומכינה את הקרקע לקרבות מסוכנים | על הפרק: מגבלות ההוצאות הפדרליות ותגובת הממשלה אם יתפתח מיתון | התוצאות עדיין לא ברורות | ביידן הביע שמחה מתוצאות המפלגה הרפובליקנית בבחירות 

ביידן קורא לשיתוף פעולה עם הרפובליקנים בקונגרס: "זה יום  טוב"
טראמפ וביידן צילום: קמפיין המועמדים

תוצאות הבחירות שנערכו ביום שלישי לסנאט ולקונגרס עדיין לא ברורות, כאשר הרפובליקנים מתקרבים לסף הדרוש לרוב בבית הנבחרים, אך הדמוקרטים מציגים תוצאות טובות בניגוד לתחזיות, ועשויים לשמור על השליטה בסנאט. "זה יהיה קשה ללא קשר לתוצאה", אמר בריאן גרדנר, אסטרטג מוושינגטון, לרויטרס.

כשנשאל הנשיא האמריקני מה הוא מתכוון לעשות אחרת לקראת מסע בחירות פוטנציאלי ב-2024, אמר: "כלום". הוא הוסיף: "קשה להחזיק את עצמך כדמוקרטיה מובילה בעולם אם אתה לא יכול ליצור קצת אחדות", אמר ביידן לכתבים. "אז אני לא הולך לשנות שום דבר בשום דרך מהותית".

בנאומו הראשון מאז סגירת הקלפיות בבחירות האמצע, ביידן הביע שמחה מהכישלון היחסי של המפלגה היריבה.

ביידן הדגיש כי תוצאות הבחירות של יום שלישי היו טובות עבור המפלגה הדמוקרטית שלו, תוך ציון הישגים בקונגרס ובמירוצים לתפקיד מושל במדינות שונות בהשוואה לבחירות אמצע הקדנציה הקודמות. "בעוד שהעיתונות והמומחים חזו גל אדום ענק, זה לא קרה", אמר ביידן לכתבים. "הדמוקרטיה שלנו נבחנה בשנים האחרונות, אבל עם ההצבעות העם האמריקני דיבר והוכיח שוב שדמוקרטיה היא מי שאנחנו".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תיאר את תוצאות הבחירות כ"מאכזבות משהו", אך אמר שהוא בכל זאת רואה בהן הצלחה אישית. "בעוד שבמובנים מסוימים הבחירות היו מעט אכזבות, מנקודת המבט האישית שלי זה היה ניצחון גדול מאוד - 219 ניצחונות ו-16 הפסדים", אמר טראמפ בהתייחס למועמדים שהוא תמך בהם.

קונגרס סנאט אמריקאי ג'ו ביידן בחירות בארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד