ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המלחמה באוקראינה

רוסיה גייסה לוחמים סוריים מיחידות עילית

רוסיה פרסה יותר מ-500 לוחמים סורים באוקראינה לתפקידים שונים. והטילה עליהם לשמור על מתקנים רגישים בלוהנסק ודונייצק בחודשים האחרונים

רוסיה גייסה לוחמים סוריים מיחידות עילית
רוסיה וסוריה בתרגיל צבאי משותף צילום: מתוך הסרטון

רוסיה פרסה יותר מ-500 לוחמים סורים באוקראינה לתפקידים שהם לא לחימה מול הכוחות האוקריאנים. והטילה עליהם משימה להגן על מתקנים בלוהנסק ודונייצק בחודשים האחרונים, כך אמרו מקורות מודיעין אזוריים ל-Middle East Eye.

המקורות אמרו כי הלוחמים המנוסים הגיעו בעיקר מיחידות ממשלתיות פרו-סוריות שזכו להכשרה על ידי רוסיה, והם נלחמו נגד כוחות האופוזיציה וארגון המדינה האיסלאמית (דאעש). אלה כוללים את דיוויזיית הכוחות המיוחדים ה-25, הידועה בשם כוחות הנמר, מיליציית אל-קודס, מיליציה המורכבת ברובה מסורים פלסטינים.

פקיד ממשלתי סורי, שדיבר בעילום שם, אמר כי רוסיה גייסה את הסורים, כולל המורדים לשעבר, באמצעות הכוחות המיוחדים שלה והקבלן הצבאי הפרטי הידוע לשמצה של קבוצת וגנר, והעבירה אותם לאוקראינה.

במרץ האחרון, שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם כי מוסקבה קיבלה יותר מ-16,000 פניות מאנשים במדינות המזרח התיכון לסייע בלחימה באוקראינה. עם זאת, זה נתפס על ידי רבים כניסיון להפחיד את אוקראינה ומדינות אחרות באירופה בימיו הראשונים של המלחמה.

פקיד סורי אמר כי המשימה העיקרית של הלוחמים הסורים היא לספק אבטחה והגנה לאזורים המנוהלים על ידי כוח וגנר וקבלנים צבאיים אחרים בלוהנסק ודונייצק, אך הם יכולים להיקרא לחזית ללחימה אם יתעוררו מצב חירום או יהיה צורך דחוף. אנשים שמכירים את ההיערכות הסורית אומרים כי הלוחמים לא נשלחו לקו החזית עקב שורה של בעיות טכניות, כמו בעיות שעלולות להתעורר על רקע תיאום ומחסום שפה.

"הם לא יוכלו לתקשר בצורה חלקה עם אנשי הגדודים הרוסיים בשדה קרב פתוח, ולמשל הארטילריה הרוסית עלולה לפגוע בהם", אמר אדם שמכיר את הנושא. "יהיו בעיות של התנהגות, מכיוון שהקו הקדמי הוא שטח די גדול".

בנוסף יש דיווחים על נפגעים סורים במזרח אוקראינה. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון היושב בבריטניה העוקב אחר הסכסוך בסוריה, טען מוקדם יותר החודש כי תשעה לוחמים מאל-קודס וכוחות הנמר מתו מאז ספטמבר. הוא גם טען כי 2,000 לוחמים סורים השתתפו בהגנה על השטח הכבוש הרוסי בחרסון ובדונייצק.

עם זאת, פקיד ממשלת סוריה אמר שמספר ההרוגים הסורים גבוה בהרבה ממה שדווח, עם לפחות 50 הרוגים בהפצצה האוקראינית עד כה.

מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה לוהנסק ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד