ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קנס אלפי יורו

ששה חודשי מאסר על תנאי לחבר המועצה האנטישמי

חבר הפרלמנט הבלגי, מיכאל פרייליך, הגיש לפני מספר חודשים תלונה נגד פוליטיקאי לשעבר בגין אנטישמיות. "יש לך יהודים טובים ויהודים רעים, אבל היהודי הטוב ביותר הוא עדיין יהודי מת", כך פרסם הפוליטיקאי בפייסבוק. הוא הורשע ונידון ל-6 חודשי מאסר על תנאי

ששה חודשי מאסר על תנאי לחבר המועצה האנטישמי
מיכאל פרייליך/חסן עראב צילום: באדיבות המצלם

חסן עראב, פוליטיקאי בלגי ממוצא מרוקאי, הידוע באמירותיו הגזעניות. נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי בגין הסתה לשנאה ואלימות. "יש לך יהודים טובים ויהודים רעים, אבל היהודי הטוב ביותר הוא עדיין יהודי מת", פרסם עראב בפייסבוק באפריל האחרון.

הפוסט בפייסבוק שפרסם חסן עראב ב-16 באפריל הופנה לעבר חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך וניקו וולקרייק ממפלגת NSZ Antwerp והגיע לאחר שהשתתפו במחאה פרו-אוקראינית. עראב סיכם את הודעתו במשפט "יש לך יהודים טובים ורעים אבל היהודי הטוב ביותר הוא עדיין יהודי מת".

מיכאל פרייליך

לאחר הדברים הוגשה תלונה במשטרה למרות שהפוסט עצמו כבר הוסר על ידי פייסבוק. המקרה הגיע לבית המשפט הפלילי באנטוורפן, עראב נמצא אשם ביום רביעי ב"הסתה לשנאה או לאלימות נגד קבוצה, והסתה או אלימות כלפי הקהילה היהודית", כך קבע בית המשפט. "זה מראה על חוסר כבוד מוחלט לקבוצת אוכלוסייה מסוימת. מסרים כאלה מעמידים אנשים ממוצא שונה זה מול זה ויש להם השפעה הרסנית על איכות החיים בחברה".

חסן עראב נידון לשישה חודשי מאסר, על תנאי, כמו כן הוא נקנס ב-7000 יורו, והוא יהיה עם רישום פלילי כל חייו דבר שיכול למנוע ממנו לקבל עבודה במקומות שונים.

הוא גם כתב בפייסבוק. "אני חושב שהגרמנים לא הרגו אז את כל היהודים בכוונה, כדי שעכשיו אנחנו נבין למה היטלר השמיד את היהודים". הוא התנצל על האמירה הזו, אך לאחר מכן חזר לסורו, וב-2021 הוא נאלץ להתפטר כחבר מועצת מחוז בדיר, ועזב את מפלגתו לאחר שהביע את אהבתו לדגל הנאצי והשווה את דגל ישראל לצלב קרס. "אני לא אנטישמי," הוא הגן על עצמו.

חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך הגיב בהקלה: "לעתים קרובות מדי אנטישמיות בוטה מטואטאת מתחת לשטיח. למרבה המזל זה לא המקרה הפעם. לכן אני מקווה שההרשעה הזו של בית המשפט היא איתות ברור לכך שאנטישמיות מביאה לעונש וגם העמדה לדין".

מיכאל פרייליך בלגיה אנטישמיות בבלגיה היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד