י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ישיבה-יוניברסיטי בישראל: אקדמיה לצד תורה

המודל האמריקאי של שילוב לימודי קודש ולימודים אקדמאים יובא לישראל • הישיבה הראשונה - קמפוס עין חמד

שיעור הפתיחה
שיעור הפתיחה

לראשונה בישראל, נפתחה בירושלים קמפוס עין חמד במודל ישיבה-יוניברסיטי המוכר בחו"ל. ישיבה לצעירים חרדים המשלבת לימודים תורניים עם לימודי אקדמיה גבוהים.

אמש (א) נפתח "קמפוס עין חמד". הקמפוס נפתח ב"מכללת עזריאלי – המכללה להנדסה בירושלים". במסגרת הקמפוס, ילמדו צעירים חרדים לימודי קודש המשולבים עם לימודים אקדמאים.

יש לציין כי "הפורמט" של ישיבה המשלבת לימודים תורניים עם לימודים אקדמאים נפוץ מאוד בקרב הציבור החרדי בארה"ב ובאירופה, אך בישראל עדיין לא הוקמה ישיבה כזאת.

את הקמפוס מלווים צוות רבנים אשר יתוו את הדרך ללימודים תורניים הישגיים כולל מבחני הסמכה לרבנות - יחד עם הלימודים האקדמאים. הבחורים אשר ילמדו במקום יקבלו דח"ש (אקדמינזציה) משירות צבאי וירכשו במקום כלים אשר יעזרו להם להשתלב לאחר מכן בשוק התעסוקה הישראלי.

המיזם נפתח על ידי ישראל כהן רוזובסקי, חרדי, אשר במהלך השנים האחרונות קידם פרויקטים ללימודי אקדמיה לציבור החרדי, והוביל להקמת מוסדות להכשרת מבוגרים ונוער בתחום הטכנולוגי.
"בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה של הרבה צעירים חרדים שרוצים להשתלב בשוק התעסוקה אך אין בידיהם את הכלים המתאימים לתעסוקה בשכר הולם ומכובד", אומר רוזובסקי. לדבריו, "לאחר שראיתי את הצורך בהכשרת אותם צעירים החלטתי לפתוח את "קמפוס עין חמד" שישלב לימודים תורניים הישגיים מצד אחד, ומהצד השני יעניק את הכלים המתאימים לאותם חרדים בכדי שיוכלו לאחר מכן להשתלב בנקל בשוק התעסוקה בישראל".

רוזובסקי הוסיף ואמר כי "המיזם עובד בשיתוף אירגון "עבודות לחרדים", אשר יבטיח וילווה את השמת התלמידים בכל הקשור בתחום התעסוקה תוך כדי הלימודים ולאחר סיום התואר".
לימודים אקדמאים הסמכה עין חמד קמפוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד