כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"הפילו אותי מהאופניים והתחילו לתת לי מכות"

משטרת אשדוד עצרה חמישה צעירים נושרים, בשל תקיפה חמורה של צעיר חרדי • הסבירו: "הוא לא בא לנו טוב בעיניים" • ראיון

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



"הוא לא בא לנו טוב בעיניים אז נפלנו עליו", כך הסבירה חבורת נערי שוליים את תקיפתו של צעיר חרדי באשדוד, זאת לאחר שהם נעצרו בעקבות פעילות חקירה מאומצת של מחלק הנוער במשטרת אשדוד.

בשבוע שעבר ביום רביעי בשעת בוקר מוקדמת, עשה צעיר בן 22 את דרכו כשהוא רכוב על אופניו לתפילת שחרית, לפתע חסמו את דרכו מספר צעירים, אחד מהם גם הוא רכוב על אופניים, הצעיר על פי החשד פגע באופניו והפילו ארצה. הבחור החרדי נפל ובעודו שרוע על הרצפה חבורת הנערים הכתה בו בכל חלקי גופו, גם לאחר שהצליח לעמוד שוב על רגליו ולהימלט עם אופניו, המשיכה החבורה לדלוק אחריו במטרה להכותו ולנסות לגנוב את אופניו אולם ללא הצלחה. לאחר מכן בני החבורה נמלטו מהמקום.

הצעיר המוכה שטח בפני השוטרים את סיפורו. מיד עם קבלת התלונה, הנחה מפקד התחנה סנ"צ נועם שקל שראה את האירוע בחומרה רבה לרכז מאמצים ולזהות את החשודים ולעצור אותם בהקדם האפשרי.

צוות החקירה במחלק הנוער הופקד על החקירה. החקירה נמשכה ימים מעטים ובאורח אינטנסיבי במישור החקירתי והמודיעיני. בסופה היא הובילה לזהות החשודים, חמישה במספר, ארבעה קטינים בני 12-17, ובגיר בן 20, כולם ממשפחות חרדיות במקור.

החבורה המורכבת משני זוגות אחים, נעצרה לחקירה. שניים מהתוקפים נעצרו אתמול (א), וחקירה נוספת הובילה לשלושת האחרים שנעצרו היום. בחקירתם הודו במיוחס להם, אחד הקטינים טען כי תקפו את הבחור משום שהביט בהם, המבט לא בא להם טוב בעיניים ולכן החליטו לתקוף אותו.

החקירה בתחילתה, ומחומר החקירה עולה חשד כי החמישה מעורבים בהתפרצות לישיבה לפני כשבועיים וכן בגניבת מספר זוגות אופניים מבניין מגורים במהלך סוף השבוע האחרון. החמישה נכלאו להמשך חקירה.

"מדובר באירוע חמור של מעשי אלימות ובריונות של חבורה המתגוררת ברובע, ובמקום להיות במסגרת חינוכית הם עוסקים במעשי בריונות ואלימות, ופוגעים באיכות החיים בשכונה. אנו נפעל להחמרה בענישה ומניעת הישנות מקרים שכאלה". ציין סנ"צ נועם שקל.

המותקף מספר: הפילו אותי מהאופניים והתחילו לתת מכות"

י. אברך חסידי בן 22 תושב רובע ג' באשדוד, שהותקף בשבוע שעבר, משחזר ל'בחדרי חרדים' את התקיפה שנשמכה במשך כחצי שעה.

דקות ספורות לפני השעה 5:00 בבוקר יצא י. מביתו, כשהוא רכוב על אופניו לעבר מקום עבודתו, שם הוא גם נוהג להתפלל. אולם הוא לא פילל איך תסתיים הדרך הקצרה. "כשהגעתי לרחוב בני ברית, הבחנתי במספר נערים שעומדים בצד המדרכה עליה רכבתי. ניסיתי לעקוף אותם על מנת שלא להיתקל בהם, אך הם התקדמו לעברי בריצה, הפילו אותי מהאופניים, והחלו לתקוף אותי במכות".

הוא ממשיך לתאר "קמתי והתחלתי לברוח עם האופניים, אך שרשרת האופניים נפלה, כך שנאלצתי לעצור לפרק זמן קצר על מנת לתקן את השרשרת. בנתיים, אחד מהם השיג אותי, והחל לתקוף אותי במהלומות. איכשהו שסיימתי לתקן את האופניים, הדפתי אותו וברחתי ממנו. צעיר אחר המשיך לרדוף אחרי באמצעות אופניו, תוך כדי שהוא מנסה להשיג אותי, אך הצלחתי להדוף אותו, ונמלטתי".

י. שהיה נסער, חבול וכאוב, רכב במהירות על אופניו, והתחבא בהמשך הדרך, בתקווה שהנערים יעזבו אותו לנפשו. אולם אותם נערים לא וויתרו כל כך מהר, הם חיפשו והצליחו לאתרו. "הם החלו לתקוף אותי בפעם השלישית, תוך כדי שאחד מהם אף ניסה לגנוב לי את האופניים", הוא משחזר, "נאבקתי לבד מול חמישה נערים שמטרתם הייתה אחת, להציק ולהכאיב לי".

"לאחר כחצי שעה מאז החלה התקיפה, במהלכה איש לא נראה ברחוב, שמעתי קול משאית מתקרבת, והתפללתי שיבחין בי ויציל אותי", והנס אכן קרה. "נהג המשאית הבריח את הנערים, והזעיק את המשטרה שהגיעה למקום וגבתה ממני עדות. בהמשך הסיעו אותי לקופת חולים - שם עברתי בדיקות. יש לי הרבה חבלות ונקע ברגל, אך לא רציתי להתפנות לבית החולים למרות ההמלצות, הייתי מאוד נסער ומפוחד".

• האם אתה מכיר את הנערים? האם נתקלת במקרים דומים?

"את הנערים אני מכיר על פניהם, היות והם תושבי השכונה ואף מוכרים למשטרה, אך לא היה לי איתם כלום בעבר". בקשר לתקיפות נוספות הוא אומר "בעבר היו הרבה מקרים ברובע ז', אך אצלינו בשכונה תמיד היה שקט, וזה מקרה חריג".
אשדוד תקיפה צעיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד