ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
בממשל ממתינים

שגריר ארה"ב: ניאבק בכל ניסיון סיפוח של השטחים

שגריר ארה"ב בישראל אמר היום כי ארה"ב תיאבק בכל ניסיון סיפוח. לדבריו ארצות הברית ורוב מדינות ערב מתנגדות למהלך כזה. בנוגע לאפשרות שבן גביר יכהן כשר השיב: "רק כשתוקם הממשלה יוחלט בנוגע לשיח בנושא"

שגריר ארה"ב: ניאבק בכל ניסיון סיפוח של השטחים
בנימין נתניהו ותום ניידס צילום: מתוך הפייסבוק שלו

השגריר האמריקני תום ניידס התייחס לאפשרות שהממשלה הבאה תנסה את סיפוח שטחי יהודה ושומרון. בריאיון לכאן חדשות, שפורסם בתוכנית 'הבוקר הזה' ב'כאן רשת ב', אמר ניידס כי הממשל יאבק בכל ניסיון לעשות מהלך שכזה, והבהיר: "ארצות הברית ורוב מדינות ערב מתנגדות לסיפוח". בנוגע לאיתמר בן גביר ושילובו כשר השיב ניידס כי רק כשתוקם הממשלה יוחלט בנוגע לשיח בנושא.

דבריו של ניידס הגיעו כתגובה להתבטאותו של ח"כ יריב לוין מהליכוד בנושא ואמר: "היינו כפסע מהחלת ריבונות ביהודה ושומרון ואני מקווה שפחות נצהיר הצהרות ויותר נתקדם לשם במעשים".

בנוגע לשאלה האם ישוחח עם בן גביר אמר השגריר ניידס כי הוא לא יעשה "הצהרות דרקוניות שאני לא אדבר על אף אחד, לא משנה אם זה ימין או שמאל, בממשל מחכים לראות באילו עמדות הם ינקטו, אני רוצה לראות מה הם אומרים מבחינה רטורית ואיך הם פועלים".

ניידס הדגיש כי הוא מתכוון להדוף דברים שארצות הברית לא מסכימה עליהם, "אבל בנקודה הזו הממשלה עדיין לא הוקמה, אז עד שנדע מי באיזה תפקיד - נחליט איזה שיח יכול לקרות". בנוגע לשיתוף הפעולה העתידי עם ממשלת ישראל הבהיר ניידס כי הוא סבור שגם הממשלה בראשות נתניהו תמשיך בפעילות עבור הפלסטינים, בין השאר בקידום רשת G4, שאלו אחד הדברים שהועלו בממשל כדי לשפר את איכות חייהם של התושבים הפלסטינים.

תומאס ניידס שגריר ארה"ב בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד