כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"לבנות לבד זה הכי קשה"

תיעוד: היארצייט של ה'חזון איש' אצל האחיין הישיש

הגאון הישיש רבי מאיר גריינמן בעל ה'אמרי יושר' תלמידו ואחיינו האחרון של מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל ציין את היארצייט בביתו יחד עם תלמידים ובני משפחה. צפו בתיעוד

תיעוד: היארצייט של ה'חזון איש' אצל האחיין הישיש
הגר"מ גריינמן ביארצייט של החזון איש צילום: באדיבות המצלם

הגאון רבי מאיר גריינמן אחיינו ותלמידו של מרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל ציין את יום היארצייט ה - 69 במעונו שם ניגש לפני העמוד ואף נשא דברים במשנתו של מרן בעל ה'חזון איש'. 

בתיעוד וידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה הגאון רבי מאיר גריינמן אומר כי "אצל החזון איש הלימוד לא היה כמו אצלנו שמסתכלים בספרים ראשנים האחרונים וכו' בלימוד, אצלו זה היה לימוד לבד לבנות את הבניין עם הראש שלו לבד, ולבנות לבד זה הכי קשה".

"רבנו יונה אומר על המשנה באבות "מרבה תורה מרבה חיים", שהחידוש הוא שבאמת היה צריך להיות שמי שלומד תורה כמו שצריך עם ליישב את כל הקושיות יהיה לו יגגון ואנחה, ויגעון ואנחה וזה כלות הלב וחולי הלב, והחידוש של המשנה הוא שזה לא ככה, אלא מרבה חיים".

"וזה כבר המשנה לפי רבנו יונה, וזה כתוב גם בגמ' שרבא אמר לרבנן במיטותא מינייכו על תיירתון תרתי גיהנום, אל תרשו שני גיהנום, ומבאר רש"י "להיות יגעים ועמלים בתורה בעולם הזה ולא תקיימוה ותרשו גיהנום במותכם ובחייכם לא נהניתם בעולמכם", רואים שליגיעת התורה הגמ' קוראת גיהנום. מתי שמחדשים חידושי תורה זה גן עדן, אך לפני הגן עדן צריך לעבור גיהנום, שהגיהנום זה העמל התורה, ורואים שיגיעת התורה זה דבר קשה".\

החזון איש הרב מאיר גריינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד