י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ליאון מדבר רוסית: "ברקת נתן לחרדים יותר"

'הארץ' חושף: משה ליאון מסית ותוקף את החרדים ברוסית, ואף מפרסם עצמו בחנויות למכירת בשר לבן בירושלים

ליאון עם ליברמן ושטייניץ. צילום: פלאש 90
ליאון עם ליברמן ושטייניץ. צילום: פלאש 90

עיתון הארץ מגלה הבוקר (ב) פן אחר ובלתי ידוע עד כה של המועמד לראשות עיריית ירושלים משה ליאון.

מתברר כי בעוד ליאון מכתת רגליו ופועל לקבלת תמיכת החרדים, הוא פועל לתקוף אותם ולהסית נגדם בתקשורת וברחוב הרוסי, בטענה כי ברקת פעל בעד החרדים בקדנציה החולפת וכי יש להצביע ליאון כדי למנוע את המשך שלטונו של ברקת שמטיב עם החרדים על חשבון החילונים.

הארץ מגלה עוד כי מטה ליאון פועל בחנויות לממכר דבר אחר, ובאזור התעשייה תלפיות מקבלים הרוכשים בקופה שקית ניילון ממותגת משה ליאון עם מסרי הקמפיין, כדי לארוז את המוצרים שנרכשו במעדניית הטריפה.

הפעיל החברתי הוותיק, אלכס טנצר, מצביע ל'הארץ' על הקמפיין של ליאון בעיתונות הרוסית ועל הפערים בינו לבין הקמפיין בעברית. כך למשל, בקמפיין ליאון שהופץ בחודש שעבר במגזר הרוסי בירושלים, מותקף ראש העיר ברקת, “העירייה הגדילה משמעותית תקציבים למגזר החרדי על חשבון אזרחים חילוניים”, נכתב שם. “העירייה חייבת לדאוג לכל אזרח ולכל תושב ולא לדאוג למגזר אחד על חשבון מגזר אחר”. בהמשך נכתב כי העירייה בראשות ברקת העניקה רישיון ל-147 מבנים עבור חרדים ורק 68 מבנים לאוכלוסיה החילונית. באותו עיתון מצוטט גם פינדרוס, סגנו של ברקת מיהדות התורה, שלכאורה משבח את ראש העיר החילוני. כמו כן, מואשם ברקת גם בסבסוד מוסדות חרדיים ובהעברת בית הספר רנה קאסן לידי החרדים.

ראי להזכיר שוב, כי נכון לעכשיו קיבל ליאון את תמיכת מועצת חכמי התורה של ש”ס ואת תמיכתם של רוב רבני הציבור הליטאי.

בקמפיין לציבור הרוסי מודגש גם תפקידו המרכזי של ליברמן, בהתמודדות של ליאון לראשות העיר. “שואלים אותי מדוע אני כל כך בטוח שליאון כראש העיר טוב לעיר ולתושבים. אני הכרתי אותו בדיוק לפני 20 שנה”, כותב ליברמן בעיתון. בהמשך מפרט ליברמן כיצד, כשהיה מנכ”ל הליכוד, עבד עם ליאון, כיצד סייע לו להתמנות למנכ”ל משרד ראש הממשלה ודאג למנות אותו ליו”ר רכבת ישראל. “המסר הוא שמי שמצביע ליאון מצביע ליברמן”, אומר טנצר, “בתור קורא רוסית, אני מבין שליברמן מינה אותו לכל התפקידים ועכשיו הוא ממנה אותו לראשות העיר”.

ממטה ליאון נמסר בתגובה כי “כפל לשון וספינים תקשורתיים מאפיינים דווקא את התנהלותו של ברקת המנותק. אנו מבליטים את חלקו של ליברמן בקמפיין של ליאון ברוסית, בעברית, באמהרית, באנגלית ובצרפתית. ברקת נתן לחרדים יותר מכל ראש עיר אחר, אך מכיוון שהוא מתנשא, יהיר ומנותק הם אינם תומכים בו, וגם לא יתמכו בו”.

ממטה ברקת נמסר: “ליברמן משקר בניסיון להשתלט על ירושלים. הציבור לא קונה את התבטאויותיו הנואשות. תושבי ירושלים אינם רוצים לחזור לשנים הרעות ולקומבינות.
ליאון ברקת ירושלים רוסים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד