א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בגלל האנטישמיות

מנהיג יהודי-גרמני קורא ליהודים לעזוב את גרמניה

יו"ר קהילה יהודית במדינת ברנדנבורג הגרמנית הודיע ​​אמש במכתב פומבי כי הוא עולה לארץ וקרא ליהודים הגרמנים ללכת בעקבותיו. "האנטישמיות היא חלק בלתי נפרד מהמדינה, ואני לא רוצה לחיות במדינה הזאת יותר"

הפלת מצבות יהודיות: אילוסטרציה
הפלת מצבות יהודיות: אילוסטרציה

מנהיג יהודי בגרמניה קורא ליהודים לעבור לישראל. יו"ר הקהילה היהודית במדינת ברנדנבורג הגרמנית, פרסם אמש (רביעי) מכתב פומבי בו הוא כותב כי הוא עולה לארץ - וקורא ליהודים הגרמנים ללכת בעקבותיו. זאת לטענתו בגלל האנטישמיות במדינה. "אני נוסע לישראל ואני ממליץ לכל מי שיכול לעזוב את המדינה הזאת בהקדם האפשרי", אמר ראש הקהילה, סמן גורליק, בהודעה לאתר החדשות הגרמני Die Achse des Guten.

גורליק, שהגיע לגרמניה ב-1996 כפליט מברית המועצות לשעבר, כתב: "עם מדיניות החוץ והפנים האנטי-יהודית שלה, המדינה הוכיחה שהאנטישמיות היא חלק בלתי נפרד מהמדינה. האידיאולוגיה הפוליטית של המדינה הזו. אתה לא יכול לחיות בארץ הזאת כיהודי, ואני לא רוצה לחיות במדינה הזאת יותר". עוד כתב: "אני לא רוצה לחיות במדינה שנשיאה פרנק-וולטר שטיינמאייר הניח זר על קברו של הרוצח, המחבל והאנטישמי יאסר ערפאת".

הוא ציין כי ממשלת ברנדנבורג סירבה במשך עשרות שנים לתמוך בשיקום החיים היהודיים ולספק ביטחון להגנה הדרושה על הקהילה היהודית. "המדינה סירבה לתת לנו מימון הדרוש לשיקום החיים היהודיים ההרוסים, ותמיד דחתה את תקני ההגנה והביטחון הנדרשים לקהילה האזורית שלנו. גם היום נותרה הקהילה ללא כל הגנה".

עוד כתב: "אני לא רוצה לחיות במדינה שהקנצלרית שלה מביאה מיליוני מוסלמים אנטישמים שתוקפים יהודים ומוסדות יהודיים בגרמניה. אני לא רוצה לחיות במדינה שהקנצלר שלה מקבל את האנטישמי המפורסם אבו מאזן, ולוחץ שם את ידו לאחר אמירה אנטישמית. אני לא רוצה לחיות במדינה שמקדמת כנופיות טרור ומשתפת פעולה עם המדינות האנטישמיות שרוצות להשמיד את מדינת ישראל שלנו ואותנו היהודים".

עוד כתב: "אני לא רוצה לחיות במדינה שבה ילדים, שבוודאי לא נולדו אנטישמים, גדלים להיות אנטישמים בעזרת תעמולה אנטי-יהודית ואנטי-ישראלית ממלכתית הממומנת באמצעות מדיניות חינוך והכשרה. אני לא רוצה לחיות במדינה שבה רוב האוכלוסייה שגדלה מצהירה על אנטישמיות. אני לא רוצה לחיות במדינה שבה, כיהודי, אני צריך להתחבא בכל מקום ובכל זמן. אני לא רוצה לחיות במדינה שבה חלק מהאוכלוסייה רואה בדגל ישראל שלנו פרובוקציה. אני לא רוצה לחיות במדינה שבה אי אפשר ללבוש כיפה ברחוב".

לסיום כתב: "אין טעם להמשיך ברשימה הבלתי נגמרת הזו. אי אפשר לשנות כלום. אני נוסע לישראל ואני ממליץ לכל מי שמתיימר להיות חלק מהיהדות לעזוב את המדינה הזאת בהקדם האפשרי".

גרמניה הנאצית משטרת גרמניה קנצלר גרמניה אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד