ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
תומכי טרור

טורקיה סירבה לבקשת ישראל לפעול נגד חמאס

שר החוץ הטורקי אמר שארגון הטרור חמאס בעזה אינו ארגון טרור, ולכן טורקיה מסרבת לגרש את אנשי חמאס משטחה. "לא נענו לכל בקשה ישראלית על חמאס, כי אנחנו לא מתייחסים לחמאס כקבוצת טרור", אמר השר מבלוט צ'בושולו. לדבריו, טורקיה מנסה לאחד את חמאס ופת"ח יחד

טורקיה סירבה לבקשת ישראל לפעול נגד חמאס
פעיל חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

טורקיה סירבה להיענות לדרישות הישראליות לגרש את אנשי חמאס המתגוררים במדינה, כך אמר שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו, ביום שלישי בדיון פרלמנטרי. בתגובה לשאלת חברי פרלמנט אמר מבלוט צ'בושולו, כי "אנקרה אינה רואה בחמאס, תנועת ההתנגדות הפלסטינית השולטת ברצועת עזה, קבוצת טרור".

"לא נענינו לכל בקשה ישראלית על חמאס, כי אנחנו לא מתייחסים לחמאס כקבוצת טרור", אמר השר מבלוט צ'בושולו. "אנחנו תמיד מובילים מאמצים לאחד אותם עם פת"ח", הוסיף, בהתייחס ליריב הפוליטי של חמאס, השולט ברשות הפלסטינית, כך דווח אתר Middle East Eye.

בסוף אוקטובר ביקש שר הביטחון בני גנץ מנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לגרש את מנהיגי חמאס המתגוררים במדינה במהלך ביקור באנקרה, הביקור הגיע חודשיים לאחר שטורקיה וישראל החזירו את היחסים הדיפלומטיים המלאים לאחר שנים של מתיחות.

מאז 2020, גורמים רשמיים ישראלים דרשו צעדים טורקיים קונקרטיים לטיפול בנוכחותם של מנהיגי חמאס בטורקיה לפני שיחלו בשיחות פיוס. טורקיה סירבה, תוך שמירה על היחסים עם ארגון הטרור, והמשיכה לארח כמה ממנהיגיה באיסטנבול.

כמה פקידים ישראלים אמרו בעבר ל-Middle East Eye כי פיוס לא יתאפשר בלי שמנהיגי חמאס יועברו למדינה אחרת. עם זאת, שיתוף פעולה הדוק של המודיעין הישראלי והטורקי והתפתחויות אזוריות קירבו בין שתי המדינות, ובאוגוסט האחרון שתי המדינות שלחו שגרירים האחת לרעותה.

חמאס טורקיה ישראל טורקיה הסכם פיוס עם טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד