י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר למעלה מ-20 שנה

היסטוריה: מינויים חדשים ב"התאחדות קהילות החרדים באנגליה"

הגאון רבי אהרן דוד דינר מונה לראב"ד לונדון כממלא מקום אביו הגרי"צ זצ"ל; הגאון רבי יוסף פאדווא מונה לראש הדיינים בלונדון; והגאון רבי שלום פרידמן מונה לסגן אב"ד

היסטוריה: מינויים חדשים ב"התאחדות קהילות החרדים באנגליה"
ישיבת הבד"ץ באנגליה צילום: באדיבות המצלם

הבוקר (חמישי), בישיבה היסטורית ומיוחדת בהשתתפות כל חברי הבד"ץ שע"י 'התאחדות קהילות החרדים באנגליה' והדיינים וראשי הקהילות ובהשתתפות שבעה טובי העיר ובראשות ראש הקהל של "התאחדות קהילות החרדים" הרב בנימין שטערן, התקיימו מינויים חדשים לצמרת ההנהגה של "התאחדות קהילות החרדים" וזאת לאחר למעלה משני עשורים בהן לא היו מינויים חדשים ב"התאחדות קהילות החרדים".

"התאחדות קהילות החרדים באנגליה" הוא גוף שנוסד לפני כמאה שנה ומאגד תחתיו את כלל קהילות הקודש ליטאים וחסידים כאחד.

לפני כ-15 שנה נפטר הראב"ד המיתולוגי הגאון רבי יוסף צבי הלוי דינר זצ"ל ששימש בתפקיד זה למעלה מ-70שנה. לאחר פטירתו התבקש בנו הגאון רבי אהרן דוד דינר, אשר מכהן כחבר הבד"ץ ודיין ב"התאחדות" למלא את מקום אביו, אולם הדבר לא יצא לפועל - ובחודשים האחרונים חזרו ראשי הקהל ובקשו שוב מהגרא"ד שייאות למלא את מקום אביו ואף הכניסו לעובי הקורה את אחיו הבכור גאב"ד עדת ישראל בארץ הקודש הגאון רבי אליעזר הלוי דינר ובעקבות כך בשבוע האחרון נעתר הגרא"ד וניאות ליטול את התפקיד הכבד על שכמו, לעלות כל כס אביו ולשמש כראב"ד התאחדות קהילות החרדים.

הגרא"ד דינר נוגע בעולם היהודי כאחד מגדולי הדיינים, אשר על שולחנו נוחתות שאלות מרחבי העולם, נואם בחסד עליון, וזכור לרבים כשתפקד כשליחו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל להודו, בסערת הפאות בשנת תשס"ד.

יחד עם מינוי דרמטי זה, מונו גם הגאון רבי יוסף פאדווא שליט"א, בנו בכורו של הגאב"ד הקודם הגר"ח פאדווא זצ"ל, בתואר ראש הדיינים; והגאון רבי שלום פרידמן חתנו של הגאב"ד הקודם הגר"ח פאדווא זצ"ל בתואר סגן אב"ד- גאב"ד.

אנגליה מינויים הרב דינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד