כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סערת האזכרה לכהנא

סגל נגד בן גביר: "גזען שיזם חוקים מבחילים"

העיתונאי עמית סגל מפתיע הערב ובציוץ בטוויטר מבקר את השתתפותו של בן גביר באזכרה לרב כהנא, אותו מכנה סגל, "גזען שיזם חוקים מבחילים בסגנון נירנברג". "שומר נפשו, בטח שליח ציבור, ירחק מהאירוע הזה" | בנאומו של בן גביר באזכרה הופנו לעברו קריאות בוז מהקהל

סגל נגד בן גביר: "גזען שיזם חוקים מבחילים"
איתמר בן גביר/עמית סגל צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשן והעיתונאי עמית סגל המזוהה עם הימין, התייחס הערב (חמישי) בציוץ בטוויטר להשתתפותו של השר המיועד איתמר בן גביר בטקס האזכרה השנתי להירצחו של הרב מאיר כהנא ז"ל שנרצח בשנת 1990 בניו יורק על ידי מחבל פלסטיני. סגל כתב כי כהנא "יזם חוקים מבחילים" וטען כי בן גביר לא היה צריך להתייצב בטקס כמי שמתעתד לכהן כשר בממשלת ישראל.

"הרב כהנא היה גזען שיזם חוקים מבחילים בסגנון נירנברג", צייץ סגל, שהדגיש כי "הוא נרצח בפיגוע טרור מתועב בידי ערבי".

פרשן 'חדשות 12' כתב כי בן גביר לא היה צריך להשתתף בטקס האזכרה: "אלא שהשתתפות באזכרתו איננה רק בשל הירצחו בפעולות טרור, אחרת לא היה יום בלי שש אזכרות, אלא בשל משנתו". ולכן כתב כי "שומר נפשו, בטח שליח ציבור, ירחק מהאירוע הזה שמטרתו בראש ובראשונה עידוד גזענות בישראל".

בשעות הצהריים פרסם בן גביר בסטטוס את טיוטת נאומו באירוע האזכרה לכהנא. הפרסום נמחק במהרה, אך פורסם שוב. מהטיוטה הובהר כי נאומו של בן גביר תוכנן להיות מתון מהרגלו בעבר ובדבריו יבהיר כי אינו מסכים עם כל משנתו של כהנא.

באזכרה עצמה, במהלך נאומו של בן גביר עלו מהקהל קריאות בוז כאשר יו"ר 'עוצמה יהודית' השמיע את דעותיו המתונות יחסית ביחס לערביי ישראל. 

 

 

עמית סגל איתמר בן גביר מאיר כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד