כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לע"נ אביו של ראש הכולל

בכולל 'היכל פנחס' סיימו לימוד ספר חפץ חיים וסיום מסכת כתובות

בכולל 'היכל פנחס' סיימו לימוד בספר 'חפץ חיים' בשילוב סיום על כתובות שנלמד לע"נ אביו של ראש הכולל הגה"צ רבי עובדיה יונה זצ"ל. צפו בגלריה של הצלם דוד זר

בכולל 'היכל פנחס' סיימו לימוד ספר חפץ חיים וסיום מסכת כתובות
סיום בכולל היכל פנחס צילום: דוד זר

בהיכל הכולל 'היכל פנחס' חגגו אמש סיום לימוד ספר חפץ חיים בעיון אשר נילמד בעיון במשך 3 שנים על ידי אברכי הכולל בני תורה ובחורי ישיבה מישיבות בית מתתיהו ופוניבז' שראו בלימוד המיוחד הזה את החשיבות הרבה בלימוד 'חפץ חיים' בעיון, סדר הלימוד החל לפני 3 שנים לע"נ הטהורה של הגה"צ רבי עובדיה יונה זצ"ל דיין ביד"צ העדה החרדית הספרדית ירושלים בעמח"ס 'דבר עובדיה', 'שאילת עובדיה' ועוד.

בסיום חגגו גם סיום מסכת כתובות אשר נלמד על ידי חברי הכולל לע"נ הטהורה של הגה"צ רבי עובדיה יונה זצ"ל בנו ראש הכולל הרה"ג רבי משה יונה דיבר בשבחו של הנפטר ומעלתו אשר היה שקוע אך ורק בד' אמות של הלכה ושקיבל כל אדם בסבר פנים יפות, ועמד על גודל החשיבות שכשלומדים הלכות של החפץ חיים שפתיו דובבות וממש נחשב שהבנו את החפץ חיים לבני ברק.

כמו כן עמד על גודל העניין ואיסור לשון הרע וכמה פרטים קטנים ביותר יש בהלכות אלו, בפרט בדור של היום שכל 'נייעס' - חדשות מופץ במהירות שצריך להיזהר יותר.

בסעודת הסיום השתתפו ראשי הכולל הרה"ג רבי משה יונה, הרה"ג רבי מאיר דניאל, כמו כן השתתפו ונשאו דברים הגה"צ רבי שמעון גלאי והגאון רבי שלום בער סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה'

הגה"צ רבי שמעון גלאי דיבר על כך שבאים אליו יום יום אנשים ומחפשים סגולות הסגולה הטובה ביותר היא לשמור על הפה לזכות לסיים את הספר 'חפץ חיים' זה זכות עצומה ובמקום תורה הזה 'היכל פנחס' יש זכות מיוחדת בזכות הנפטר הגדול ששמר שהסיטרא אחרא לא הצליח לבטל אותם מלימוד כל יום.

הגאון רבי שלום בער סורוצקין דיבר על כך שבשביל להצליח קביעות של שלש שנים יום יום בספר 'חפץ חיים' בעיון זה רק בזכות כוח של רבים, ועמד על הפריחה של הכולל שמאז שקם שמו הולך לפניו.

כולל חפץ חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד