כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מוזס מאיים: "רבבות יצאו לרחובות"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס תקף את הממשלה במליאת הכנסת: "מדובר בממשלת סדום"

מוזס בכנסת. צילום: פלאש90
מוזס בכנסת. צילום: פלאש90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס ירה הערב (ב') חיצים לכל עבר בנאומו במליאה עם פתיחת מושב החורף.

את נאומו פתח הרב מוזס בדברים לזכרו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "הרב עובדיה זצ"ל ידע להנגיש את עולם התורה לעם. אבי ז"ל, רבי שלמה זלמן מוזס, שהיה מזכיר מועצת גדולי התורה, פעל יחד עם הרב עובדיה זצ"ל שהיה יו"ר המחלקה לקליטת עולי יהדות המזרח של אגו"י, להצלת הנוער של יהדות המזרח וקליטתם במוסדות תורניים".

ואז המשיך במתקפה.

"הכנסת נפתחה היום בישיבה "חגיגית". את מה בדיוק חוגגים? את הצעות החוק הדורסניות? את הפגיעה בציבור החרדי? איך אפשר לחגוג כאשר מאות אלפי אזרחים, משפחות וילדים, התדרדרו אל מתחת לקו העוני? מדיניות האוצר הכושלת נותנת אותותיה. מאות מפוטרים ממקומות עבודתם. האבטלה גואה, ושר האוצר מנסה לסגור את הישיבות ו"לשלוח" את הציבור החרדי לעבוד. איפה בדיוק יעבדו כל אותם אנשים? מאות מובטלים מתמודדים על מספר מצומצם של מקומות עבודה ועל כל מקום רבים ששה אנשים..."

"אתם מדברים על שוויון בנטל? לו כללתם גם את בני ישמעאל יכולתם לקרוא לזה שוויון... אבל למה רק בני ישראל? אתם צבועים".

גם את נציגי הבית היהודי תקף הרב מוזס והאשימם בפגיעה קשה בעולם התורה. "בסוף השבוע חולקו עלונים בבתי כנסת של הציבור הדתי ובהם מאמר נאצה של עיתונאי בכיר המייצג את הבית היהודי לפיו, לא יזיל דמעה אם ישיבות מיר, פונוביז', סלבודקה, וחברון גם יחד, יסגרו כפי שנסגרה ישיבת חכמי לובלין בפולין. " איזו בושה, איזו שנאה! הנאצים שחטו את כל תלמידי לובלין וסגרו את הישיבה. איזו מן השוואה מזעזעת זו? גם רבני הציונות הדתית, הרב מלמד, הרב אליהו והרב טאו מודים כי הוליכו אותם שולל וכי הפגיעה בעולם התורה היא איומה ונוראה".

"השבוע אנו קוראים על פרשת סדום. גם סדום התגאתה בחוקיה המצוינים ובדמוקרטיה ששלטה בה. גם שם פגעו בחלשים והסתתרו מאחורי חוקים. ממשלה הפוגעת כך במיעוטים ובחרדים היא ממשלת סדום!".

"רק מי שלימוד התורה נחשב אצלו ל"מקצוע", יכול לדבר על מכסות של 1800 לומדים. אך אצלנו, לימוד התורה הוא תכלית הקיום. ואני מודיע כאן באופן ברור: לא ניכנע! נמשיך לשמור על אורח חיינו. מקורות הסמכות שלנו הם גדולי ישראל וראשי הישיבות. לא ראש אכ"א ולא אף אחד אחר".

"לא תבהילו אותנו ואיננו חוששים מהגזירות. אם תנסו לכפות זאת עלינו נצא כולנו לרחובות. מאות האלפים שיצאו ללוות את הרב עובדיה יוסף זצ"ל הם כאין וכאפס לעומת ההמונים שיצאו למלחמה נגד המגמה, וידינו תהיה על העליונה, כי מובטח לנו שלא תישכח תורה מישראל וכל כלי יוצר עלינו לא תיצלח".

מנחם אליעזר מוזס כנסת סדום ישראל אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד