כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בגלל התראה מודיעינית

מחשש לחטיפה: מטוס נוסעים שב ליעדו בליווי מטוסי קרב

שני מטוסי F16 של חיל האוויר היווני ליוו מטוס נוסעים שחזר לאתונה אחרי המראה לניו יורק בגלל גבר חשוד. הרשויות היווניות קיבלו מידע על ידי ארה"ב על נוסע "חשוד" במטוס

מחשש לחטיפה: מטוס נוסעים שב ליעדו בליווי מטוסי קרב
אילוסטרציה צילום: pexels

לאור התרעה מודיעינית עלה חשש לחטיפה בטיסה מאתונה לניו יורק, בעקבות עליה של נוסע שהוגדר כחשוד. המטוס הוסט מנתיבו ושב בליווי שני מטוסי קרב לשדה התעופה אתונה, בתקשורת היוונית דווח שאיטליה וצרפת סירבו לאפשר למטוס כניסה לשטחן.

המטוס מחברת 'אמירייטס' שטס לניו יורק מיוון נאלץ לחזור לנמל התעופה הבינלאומי באתונה לאחר התראה ביטחונית, כך אמרו מקורות במשטרה לסוכנות הידיעות רויטרס. הרשויות היווניות קיבלו מידע על ידי ארה"ב על נוסע "חשוד" במטוס, על פי מקורות משטרה ודיווחים בכלי תקשורת מקומיים. קצת אחרי 20:00 שעון אתונה, המטוס, בליווי שני מטוסי קרב, נחת בחזרה בנמל התעופה באתונה לבדיקות ביטחוניות.

הטיסה כבר המריאה והייתה מעל איטליה (סרדיניה) כאשר הטייס קיבל הודעה לנחות מיד. עם זאת, לא צרפת ולא איטליה אפשרו למטוס לנחות באף אחד משדות התעופה שלהן ולכן הוא חזר לאתונה, למעשה, המטוס שינה את מסלולו ועבר רק מעל הים, ונמנע מלטוס מעל היבשה. הטיסה EK 209 שהובילה 228 נוסעים ו-18 אנשי צוות, לוותה בשני מטוסי F16 של חיל האוויר של יוון מרגע כניסתה למרחב האווירי הלאומי.

מוקדם יותר היום, טיסה נוספת של חברת 'אמירייטס' מיוון לדובאי לא הורשתה להמריא משדה התעופה אלפתריוס וניזלוס, וכל הנוסעים נבדקו ביסודיות בגלל חששות ביטחוניות, אך שום דבר חשוד לא נמצא, והטיסה יצאה לדרך לאחר 4 שעות עיכוב.

הטיסה לדובאי הייתה אמורה לצאת מאתונה בשעה 17:55 שעון מקומי, הנוסעים עלו למטוס כרגיל, הדלתות נסגרו והמטוס נסע על מסלול ההמראה. עם זאת לפתע הודיע ​​הקפטן לנוסעים כי עליו לחזור עקב בעיה טכנית. כשהמטוס הגיע שוב לאזור החניה, התבקשו הנוסעים לרדת, תוך שהם לוקחים איתם את כל מטענם.

במקום לבצע את הנוהל המקובל במקרים כאלה, המחייב את הנוסעים פשוט ללכת לחדר ההמתנה, עברו הנוסעים בדיקה יסודית משטרתית (אף נאלצו לחלוץ נעליים ) בנוכחות עשרות שוטרים בלבוש אזרחי.

מטוס קרב מטוס התראה ביטחונית יוון חטיפת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד