כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

עדיפות לאומית: "בדואים כן וביתר- עילית לא?"

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה תקף את הוצאת הישובים קרית גת, חריש וביתר עילית ממפת העדיפות הלאומית: "החלטה פוליטית, שקשה להבינה"

יעקב אשר. צילום: בחדרי חרדים
יעקב אשר. צילום: בחדרי חרדים

ביום שני בבוקר התקיים דיון בנושא מפת איזורי העדיפות הלאומית, בוועדת הכלכלה של הכנסת.

ח"כ אילת שקד, יו"ר סיעת הבית היהודי, תקפה את הממשלה ואמרה: "ממשלת ישראל החליטה על מדיניות הסדרת ההתיישבות היהודית בנגב. למרות זאת ולהפתעתנו, במפת העדיפות הלאומית מוכנסים 24 שבטים. שבטים ולא יישובים, שבטים שחלקם עם צווי פינוי ואשר נמצאים בשטח אש.

"ואני שואלת למה שאריות של שבט, שנמצא בתוך שטח אש, ואשר מדיניות הממשלה לפנותו נכנס לאיזור עדיפות לאומית בעוד שיישובים בי"וש, שברור שמדיניות הממשלה היא בניה ביו"ש מוצאים החוצה מן המפה? נראה שיד שמאל לא יודעת מה יד ימין עושה".

ח"כ יעקב אשר תקף את הוצאת הישובים קרית גת, חריש וביתר עילית ממפת העדיפות: "אני חושב שזו החלטה פוליטית, הישרדותית, בחלונות הגבוהים אמרו נתאים את ההחלטה הזאת לאג'נדה שלנו, כי אם זה לא כך, קשה לי להבין מה קרה בביתר משנת 2009 ועד עכשיו ששינה את הקריטריונים.

"מה קרה למשל בביתר בשלש השנים האחרונות ששינה את המפה? האם השתנה משהו מהותי? האזור שלה יחסית עוין, יש שם לא מעט ניסיונות לפיגועים, הרמה הסוציואקונומית עלתה פלאים בשנים האחרונות? לדעתי היה פה ניסיון לרצות קצת בדואים קצת מתנחלים, להכות קצת בחרדים, ומזה יצא משהו שאני לא חושב שפקיד כלשהוא יצליח לשכנע אותנו שזה הוגן, הרי ברור לכולם שאם היו עושים מכרז על פי קריטריונים אלו, המכרז היה נופל. אני חושב שזו החלטה פוליטית, הישרדותית, שמאפיינת את הממשלה התלת ראשית הזאת".
מפת עדיפות לאומית ביתר עילית כנסת בחירות כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד