כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יועצה של המלכה

זקן שושלת רוטשילד הידועה הלך לעולמו

אוולין דה רוטשילד, יועצה הפיננסי של המלכה אליזבת' המנוחה ויו"ר השבועון הפופלארי "אקנומיסט" לשעבר, הלך לעולמו השבוע והוא בן 91. אוולין היה בן למשפחת הבנקאים היהודית המפורסמת רוטשילד, שמייסדה היה סבא רבא של סבא רבא שלו, מאיר אנשל

זקן שושלת רוטשילד הידועה הלך לעולמו
אוולין דה רוטשילד צילום: צילום מסך

הפילנתרופ אוולין דה רוטשילד הלך לעולמו ביום שני, והוא בן 91, כך לפי משפחתו שהודיעה: "בצער רב מודיעה ליידי דה רוטשילד על מותו של בעלה האהוב, סר אלווין דה רוטשילד, לאחר מחלה קצרה. סר אלווין נפטר בשלווה בביתו בלונדון עם אהוביו לצידו. המשפחה מעריכה מחשבות ותפילות בזמן עצוב זה".

דה רוטשילד נולד בלונדון בשנת 1931, ונקרא על שם דודו שנהרג במערכה על ארץ ישראל במלחמת העולם הראשונה, ושקבור בראשון לציון. משפחתו מעניינת במיוחד, ומוכרת לרבים. סבא רבא של סבא רבא של אוולין הוא מאיר אנשל, יליד גרמניה שבמהלך המאה ה-18 שלח את חמשת בניו לנהל בנקים בחמישה מקומות אסטרטגיים באירופה.

עם הזמן צברה המשפה היהודית כסף רב, ביססה את מעמדה ובמהלך המאה ה-19 נעשתה למשפחה העשירה באירופה. אחד מבניה היה הברון אדמונד דה רוטשילד "הנדיב הידוע", שתרם ולקח חלק נרחב בהקמת היישוב היהודי בארץ ישראל.

כבן למשפחה כזו, יכל אלווין דה רוטשילד ללמוד בנחת באוניברסיטת קיימברידג' ומשם להמשיך לעסק הבנקים המשפחתי, שם אוחדו בעזרתו היחידות הבריטיות והצרפתיות של הבנקים המשפחתיים. "החוזק המשפחתי הראשון החשוב במשפחה הוא אחדות", הכריז פעם בריאיון לניו יורק טיימס.

בין השנים 1972 ל-1989 כיהן דה רוטשילד כיו"ר המגזין המוכר "אקנומיסט", אותו כינה "החשוב ביותר בעולם". במהלך חייו תרם רבות לצדקה, ואף הקים ארגון עזרה לנזקקים.

לפני חודשיים הלכה לעולמה המלכה אליזבת', שהשתמשה בשירותיו כיועץ פיננסי ואף העניקה לו תואר אבירות. כעת, זמן לא רב לאחר מותה, הלך לעולמו אלווין דה רוטשילד אף הוא, והוא בן 91.

הברון רוטשילד דר רוטשילד המלכה אליזבת לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד