י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע ביטול העברת השגרירות

לחץ על אוסטרליה להכיר במדינה פלסטינית

הקריאות לאוסטרליה להכיר במדינת פלסטין - מתעצמות. זאת לאחר ששרת החוץ האוסטרלית פני וונג מסרבת להתחייב לכך. שרת החוץ אומרת שההחלטות על הכרה במדינת פלסטין הן "עניין של הממשלה" למרות החלטה קודמת של ועידת מפלגת הלייבור

לחץ על אוסטרליה להכיר במדינה פלסטינית
דגל אוסטרליה צילום: Pixabay

תומכים פלסטינים קראו לממשלת אוסטרליה לקיים את הבטחות המפלגה לאחר ששרת החוץ פני וונג סירבה להתחייב ללוח זמנים להכרה במדינה הפלסטינית.

ביום חמישי האחרון אמרה שרת החוץ שלחוסר התקדמות לקראת פתרון שתי המדינות יש השלכות על העם הפלסטיני, אך אמרה שאינה יכולה לחזות את העתיד.

וונג אמרה שכל החלטה על הכרה במדינה פלסטינית תהיה "עניין של ממשלה". ארגונים פרו פלסטין אמרו כי "ההכרה במדינת פלסטין היא הצעד הקל והפשוט ביותר שממשלה זו יכולה לנקוט כדי להצטרף לרוב מדינות העולם ולתמוך בהחלטה בדרכי שלום".

"כיבוד הבטחתם, והכרה במדינת פלסטין, זה המעט שממשלת הלייבור יכולה לעשות", אמר נשיא ארגון פרו פלסטיני, נאסר משני לעיתון ה'גארדיאן', שהיה זה שחשף כי אוסטרליה חזרה בה מהעברת השגרירות האוסטרלית לירושלים.

בהחלטות המפלגה לפני הבחירות האחרונות נאמר כי המפלגה צופה "שהנושא הזה יהיה בראש סדר העדיפויות של ממשלת הלייבור הבאה". אבל ממשלת אוסטרליה "לא מכירה במדינת פלסטין", אמר מארק אינס-בראון, ממשרד החוץ והמסחר. "ברור שאנו מכירים בשאיפות העתידיות שלהם להקמת מדינה, אבל אנחנו כרגע לא מכירים במדינת פלסטין", אמר אינס-בראון בדיון בוועדת ההערכות של הסנאט ביום חמישי.

כשנשאל דובר הקואליציה לענייני חוץ, סיימון ברמינגהם, האם עמדת הממשלה לגבי הקמת מדינה פלסטינית תישאר ללא שינוי במהלך כהונת שלוש שנים זו, השיב: "אתה מבקש ממני לחזות את העתיד".

בניסיון לא להתחייב על לוח זמנים, שרת החוץ וונג הסבירה כי "בין המצע שאושר על ידי נציגי מפלגת הלייבור לבין עמדת ממשלת הלייבור, יש הבדל, ההחלטה שאליה הגיעה מפלגת הלייבור היא ביטוי מהוועידה הלאומית לגבי רצון הוועידה הלאומית להכיר במדינה פלסטינית, אבל זה עניין של הממשלה, לא של המפלגה", אמרה וונג.

אוסטרליה שגרירות הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד