כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הלחץ נמשך

זעם בממשל האמריקני על בן גביר: "מודאגים, מבחיל"

בארה"ב מגנים את השתתפותו של השר הישראלי המיועד איתמר בן גביר בטקס אזכרה לזכרו של הרב מאיר כהנא הי"ד, שבארה"ב תנועתו עודנה מוגדרת כישות טרוריסטית וזאת כנראה מבלי להאזין לדברים שאמר בטקס שבהם הסתייג מקיצוניותו של המנוח

זעם בממשל האמריקני על בן גביר: "מודאגים, מבחיל"
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס מתייחס להשתתפותו של השר המיועד איתמר בן גביר בטקס האזכרה השנתי לזכרו של הרב מאיר כהנא הי"ד ואמר: "לחגוג מורשת של ארגון טרור זה דבר מבחיל".

"אנחנו מודאגים מהשימוש במורשתו וברטוריקה של כהנא מצד פעילי ימין קיצוני אלימים. זו הסיבה שבגללה ארגון כהנא חי עדיין מוגדר על ידי ארה"ב כישות טרוריסטית". כך הדובר שאולי רומז כי יתכן ובן גביר לא יורשה להיכנס לארה"ב למרות חברותו בממשלת ישראל.

סביר להניח שפרייס לא צפה ולא שמע את תוכן הדברים של בן גביר באזכרה שעליהן אף זכה לקריאות בוז מהנוכחים. בן גביר אמר אמש באזכרה לציון 32 שנה להירצחו של הרב כהנא: "נער הייתי וגם בגרתי ומאז הייתי בן 16 כל שנה הגעתי לאזכרה. אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה. היו דברים בהיסטוריה ופעולות שונות שהיום שאני פחות מסכים איתם". לשמע הדברים נשמעו בקהל קריאות בוז.

בן גביר באזכרה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90. 

עוד הוסיף בן גביר ואמר כי דרכו של הרב כהנא היא לא מוסכמת עליו במלואה ואמר: "כמו רובנו הרב כהנא עבר בחיים לא מעט. היו שנים בהיסטוריה שלו ופעולות שונות ודברים שהיום אני גם פחות מסכים איתם" והוסיף, "זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא ולא תומך בגירוש כל הערבים, ולא אחקוק חוקים לחופי ים נפרדים, אם כי ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ למען צביונה היהודי של ישראל, למען ההתיישבות והזהות היהודית".

"אבל נדמה לי שגולת הכותרת של הרב כהנא הייתה אהבה. אהבת ישראל בלי חשבון בלי פשרות מבלי שום שיקול אחר. אהבת ישראל כוללת את חובתנו לדאוג להיות עם חופשי בארצנו בלי פחד עם זקיפות קומה ואהבה עצומה". כך בן גביר.

ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד', הגיב לביקורת האמריקאית ואמר: "הביקורת האמריקאית לא מוצדקת ואינה במקומה. חבל שהם לא בדקו מה היה בעצרת ומה בן גביר אמר בעצרת הזו. זה פשוט עצוב ומיותר".

הרב מאיר כהנא איתמר בן גביר משרד החוץ האמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד