כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מה היה גורם ההכרעה?

האיש שחזה את ניצחון נתניהו, למרות הסקרים - מסביר

הסוקר האמריקני שעבד צמוד עם נתניהו בחמש מערכות הבחירות עד שניתנה ההכרעה המרשימה, העניק ראיון מיוחד לערוץ ישראלי וסיפר על מאחורי הקלעים של הניצחון | לדבריו, "העובדה שזה היה קרב צמוד ניצח את העייפות של הבחירות" | והאם טראמפ ירוץ שוב וגם ינצח?

האיש שחזה את ניצחון נתניהו, למרות הסקרים - מסביר
ג'ון מקלוקלין צילום: מתוך שידורי כאן 11

איש המספרים שעומד מאחורי הניצחון של בנימין נתניהו בבחירות לפני כשבוע, הוא ג'ון מקלוקלין. כשמאחוריו חמש מערכות בחירות בישראל עם נתניהו ושתי מערכות בחירות עם דונלד טראמפ, הוא מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של ההכרעה בבחירות בישראל, בריאיון בלעדי שהעניק לעיתונאי עמיחי שטיין ב'כאן חדשות'.

בראיון הוא גילה שהנתונים שהיו בידו תמיד הראו שלליכוד יש יתרון, כלומר יותר מ-61 מנדטים, ולכן הסקרים של ערוצי התקשורת "עשו את העבודה". "החשש הכי גדול שלי היה שהסקרים יראו יתרון", סיפר מקלוקלין, "ואז אנשים יגידו שהם לא צריכים לבוא ולהצביע כי הוא מנצח".

הוא הסביר כי "יש תמיד עייפות של בחירות, במיוחד אחרי ארבע מערכות בחירות, אבל העובדה שזה היה קרב צמוד ניצח את העייפות". בנוסף לכך הוסיף כי הנתונים אמרו "שהם רוצים יציבות – וזה שיחק לטובתם".

מקלוקלין בראיון ל'כאן 11'. (צילום מסך)

הוא ציין עוד כי החשש למעבר קולות לסמוטריץ' ובן גביר היה "קטן, אם בכלל. הקרב היה להוציא את המצביעים בסופו של דבר. נקודה". הוא החמיא לראש הממשלה המיועד נתניהו ואמר כי "הוא אדם מבריק. מועמד מאוד חכם ומנוסה". על צוות הקמפיין סביבו, אמר שהם עשו קמפיין טוב: "זה כמו תזמורת".

הסוקר ג'ון מקלוקלין, שכאמור גם היה הסוקר של נשיא ארה"ב ה-45 דונלד טראמפ בשתי מערכות הבחירות האחרונות, אמר כי הוא מאמין שטראמפ ירוץ לנשיאות גם בבחירות 2024. "אני חושב שהוא ירוץ. ואני חושב שהוא יצליח בהתמודדות. זה הולך להיות קרב קשה, אבל יש אכזבה בציבור האמריקני", העריך הסוקר.

מקלוקלין הוסיף עוד ואמר לעמיחי שטיין ב'כאן 11' כי "האמריקנים אוהבים סיפור טוב. הם רוצים לראות את הגיבור יורד מגדולתו, חוזר, מנצח בחזרה בתחרות וכו'. אז אפשר כבר להתחיל לדמיין את פגישת טראמפ-נתניהו בחדר הסגלגל, הישראלים החליטו ועשו בחירה טובה – עכשיו תורם של האמריקנים".

בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25 ממשלת ימין דונלד טראמפ ניצחון ג'ון מקלוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד