כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
תם סבב ההתייעצויות

הנשיא הרצוג נזף בח"כית הערבייה: "למה תמכת במעשי המחבלים"

תם הסבב: הנשיא יצחק הרצוג סיים הבוקר את שיחות "ההתייעצות" עם נציגי הסיעות בכנסת הנכנסת לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו | הבוקר נפגש הנשיא עם נציגי חד"ש-תע"ל, שהודיעו כי הם אינם ממליצים על אף אחד מהמועמדים ונזף בהם על תמיכתם במחבלים 

הנשיא הרצוג נזף בח"כית הערבייה: "למה תמכת במעשי המחבלים"
הרצוג בפגישתו עם ראשי הסיעות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא המדינה סיים הבוקר (שישי), את סבב ההתייעצויות והודיע כי יטיל על ח"כ בנימין נתניהו את תפקיד מלאכת הרכבת הממשלה.

במהלך הגעת נציגי חד"ש, הנשיא נזף בנציגה עאידה תומא סלימאן שאמרה לנשיא כי במפלגתה "מודאגים כי הקואליציה המסתמנת תכלול אנשים שבעבר הורשעו בתמיכה בטרור, ואת איתמר בן גביר שרק אתמול נכח באזכרה של כהנא, זה דבר שמדיר שינה מעיננו". בתגובה ענה לה הנשיא הרצוג: "בשיאה של מערכת הבחירות היתה לך תמיכה במחבלים, זה דבר שהוא בלתי מתקבל בציבור הישראלי, אול זה הביא את תגובת הנגד".

סלימאן השיבה: "אני חושבת שלהטיל עליי את תוצאות הבחירות, כשהציבור היהודי לצערי הפעם בחר לבחור כפי שהוא בחר, אני לא חושבת שהלכתי רחוק מדי". הנשיא הרצוג השיב על כך: "כל צד צריך רגע להסתכל במראה, בסוף כאזרחי מדינת ישראל, בתוך העם אתם חיים. אי אפשר להפיל את זה רק על צד אחד במשוואה, כל דבר שיש בו תמיכה משתמעת במעשים של מחבלים, זה לא עובר, חייבים להפנים, בסוף רצח הוא רצח, טרור הוא טרור".

בתוך כך נשיא המדינה יצחק הרצוג סיים היום את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת.

בתום סבב ההתייעצויות המליצו בפני נשיא המדינה 64 חברי כנסת על יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו. 28 חברי כנסת המליצו על יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד וארבע סיעות, 28 חברי כנסת, בחרו שלא להמליץ על אף חבר כנסת.

בעקבות ההתייעצויות התקשר מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי לראש הסגל של ח"כ בנימין נתניהו, צחי ברוורמן, וביקש לזמן את ח"כ בנימין נתניהו לקבל את תפקיד הרכבת הממשלה מנשיא המדינה ביום ראשון.

מרגע שיטיל הנשיא את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת הנבחר יעמדו לרשותו, על פי חוק יסוד הממשלה, 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה בישראל. במצב בו תידרש ארכה לתהליך, בסמכות נשיא המדינה להעניק ארכה של עד 14 יום נוספים על פי החוק.

בסבב ההתייעצויות שנערך בימים האחרונים בבית הנשיא:

ממליצים על ח"כ בנימין נתניהו-
1. סיעת הליכוד.
2. סיעת ש"ס.
3. סיעת יהדות התורה.
4. סיעת הציונות הדתית.
5. סיעת עוצמה יהודית.
6. סיעת נעם.

ממליצים על ח״כ יאיר לפיד-
1. סיעת יש עתיד.
2. סיעת העבודה.

נמנעו מלהמליץ על חבר כנסת-
1. סיעת המחנה הממלכתי.
2. סיעת ישראל ביתנו.
3.סיעת רע"מ.
4. סיעת חד"ש-תע"ל.

בחירות לכנסת ה-25 המלצות יצחק הרצוג בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד