י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נחשפה תשתית מנהרת טרור נוספת מרצועת עזה

אורך המנהרה מרצועת עזה לשטח ישראל כ-2.5 ק"מ • מדובר בחלק מתשתית מנהרות שנחשפה כבר בתקופת 'עמוד ענן'

נחשפה תשתית מנהרת טרור נוספת מרצועת עזה
דובר צה"ל

ימים ספורים לאחר חשיפת מנהרת טרור שנחפרה מדרום רצועת עזה אל שטח ישראלי - באזור קיבוץ עין השלושה, נחשפה היום (ג) תשתית של מנהרה נוספת, באורך של כשניים וחצי ק"מ מרצועת עזה לשטח ישראל.

מדובר בחלק מתשתית מנהרות שנחשפה כבר בזמן מבצע 'עמוד ענן' ברצועת עזה. במנהרה הנוכחית נמצאו מספר חביות מלאות בחומרי נפץ. כוחות הנדסה של צה"ל פועלים בגזרה על מנת לפוצץ את המנהרה ובכך לבלום תשתית טרור נוספת המשמשת את ארגון הטרור חמאס.

כזכור, המנהרה שנחשפה בשבוע שעבר הייתה בעומק של כ-15 מטרים מתחת לפני האדמה ואורכה כ-2 קילומטרים. במנהרה נחשפו תאורה ומסילות להובלת קרונית קטנה, שככל הנראה נועדה להעביר מחבלים או חיילים חטופים מצד לצד, במהירות מרבית. ההערכות הן שהמנהרה נבנתה כבר לפני למעלה משנה.

"המנהרה נבנתה למטרות טרור וחשיפתה סיכלה פיגוע פוטנציאלי", אמר השבוע מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, לאחר חשיפת מנהרת הטרור בשבוע שעבר. "זו מנהרת טרור שחדרה לשטח ישראל ובכך הפרה את הריבונות שלה. זה מעשה חמור ביותר, ניתן לעשות שימוש במנהרות האלה על מנת לפגוע באזרחים ובחיילים, וזוהי הפרה בוטה של ההבנות ממבצע עמוד ענן", אמר.

האלוף תורג'מן הדגיש כי ”לא נעבור על זה לסדר היום. נמשיך להשקיע מאמצים לגלות את המנהרות. מנהרה כזו יכולה לשמש לפיגוע תופת ולהכנסת מחבלים, זו תשתית מבצעית שיכולה לשמש אותם למספר הזדמנויות".
מנהרת טרור רצועת עזה עמוד ענן חבית חומר נפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד