ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עם הפנים לאופוזיציה

גנץ נגד לפיד: "ניסה להוביל את הבחירות לתיקו, מי שלא תוקף, סופג"

שר הביטחון היוצא בני גנץ תוקף בפוסט השבועי שלו את מי שיהפוך ככל הנראה כבר בשבוע הבא ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וזאת על רקע ההפסד בבחירות שבו הוא מואשם על ידי גנץ ומיכאלי. וגם, "אני מרגיש וחש היטב את אווירת הנכאים בקרב מחצית העם על תוצאות הבחירות"

גנץ נגד לפיד: "ניסה להוביל את הבחירות לתיקו, מי שלא תוקף, סופג"
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ראש האופוזיציה המיועד יאיר לפיד מנסה לאחד את מי שישבו לצידו בחודשים או בשנים הבאות והזמין את ראש המפלגות לפגישת פיוס, שר הביטחון היוצא בני גנץ תוקף אותו במרומז בפוסט סיכום השבוע שלו.

תחילה מתייחס יו"ר 'המחנה הממלכתי' בני גנץ למלאכת הרכבת הממשלה ואומר: "השבוע התחלנו לראות את קצה הקרחון של מה שעלול להתפתח אחרי הרכבת הממשלה – פסקת התגברות בלתי מאוזנת שמטרתה לפגוע ביכולת לשמור על צבא העם בשל הדיון הצפוי על חוק הגיוס, אמירות והתבטאויות חסרות אחריות בהקשרי ביטחון וביטחון פנים והוראות הפתיחה באש".

וקובע כי "עלינו להיאבק כדי שמדינת ישראל לא תבצע שגיאות אסטרטגיות שיפגעו במעמדה המדיני ובחוסנה הביטחוני. שגיאות שעשויות לפגוע בחברה הישראלית, בלגיטימציה של ישראל בעולם, וחס וחלילה - גם לעלות בחיי אדם".

גנץ ולפיד השבוע במליאה. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90.

"אני רוצה לקוות שנתניהו לא יאפשר זאת – אינני בטוח שזה יהיה בשליטתו", טוען השר היוצא. "ענייניו האישיים יגברו על מה שטוב ונכון למדינה ולכן יהיה שבוי של שותפיו הקיצוניים וחסרי הניסיון. אכן - נדרש מאיתנו מאבק ציבורי ופרלמנטרי".

"אני מרגיש וחש היטב את אווירת הנכאים בקרב מחצית העם על תוצאות הבחירות. אנחנו נפעל – זה הזמן לעשות זאת. במקום שממנו אני צמחתי – לקיחת אחריות היא ראשית התיקון, היא הדבר שמצמיח יכולת לעשות ולהשתפר".

בשלב זה תוקף גנץ את לפיד מבלי להזכיר את שמו וכותב: "היו מי שניסו להוביל את הבחירות האלו לעבר תיקו, היו מי שחשבו שגישת המפלגה הגדולה תצליח להביא אליו. המציאות, כפי שחזרנו ואמרנו אותה כל העת, היא שמי שלא תוקף, סופג. שמי שרוצה להגן, צריך לפחות לדאוג לבניית תוכנית משחק נכונה. ומי שיודע שהוא בחיסרון, צריך לעורר את הקמפיין".

מואשם בהפסד. יאיר לפיד צווח במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

ובאותה נשימה אומר גנץ: "אנחנו לא נעסוק בחשבונאות - נעשה הכל, נשתף פעולה עם כל מי שצריך, נדבר עם כל אחד, ונהיה בכל מקום כדי להגן על ביטחון ישראל, על הדמוקרטיה הישראלית ועל החברה הישראלית. בכל דבר חיובי שתעשה הממשלה – נתמוך; מול כל פגיעה באזרחי ישראל – נעמיד קיר ברזל".

"דבר אחד אחרון לאור שיח שעולה פה – חשוב להדגיש: אנחנו לא נלחמים בממשלה. מלחמות, ואני עברתי הרבה כאלו, עושים מול אויבים. אנחנו ניאבק בה. ניאבק למען אזרחי ישראל ולא נגד הממשלה. למרות הקושי ובמיוחד נוכח האתגרים המדאיגים – אני מאחל בהצלחה לראש הממשלה הנבחר נתניהו, ומקווה שטובת ישראל תוביל אותו, כי אין לנו מדינה אחרת". כך שר הביטחון היוצא.

בתוך כך, ראשי מפלגות האופוזיציה העתידית - יאיר לפיד, בני גנץ, אביגדור ליברמן, מנסור עבאס, ומרב מיכאלי ייפגשו ביום שלישי, היום שבו תושבע הכנסת החדשה בכדי להתגבש ולנסות להתגבר על משקיע תוצאות הבחירות העגומות מבחינתם. לפיד בחר שלא להזמין את ראשי סיעת 'חד"ש תע"ל' איימן עודה ואחמד טיבי.

בני גנץ יאיר לפיד בחירות לכנסת ה-25 ממשלת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד