כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האזרחים מתנגדים

מתגמש ולא מתעקש: התנאי שמציב זלנסקי לשיחות שלום

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שהוא ינהל משא ומתן עם רוסיה. עם זאת, זה יהיה בתנאי שכל האדמות שנכבשו ישוחררו. אזרחי אוקראינה מתנגדים באופן גורף לכל שיחות עם רוסיה שיביאו לוויתורים אך "לשחרר בקרב, עיר גדולה כמו דונייצק תהיה מרחץ דמים"

מתגמש ולא מתעקש: התנאי שמציב זלנסקי לשיחות שלום
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

וולודימיר זלנסקי מוכן לנהל משא ומתן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אם הוא ייסוג מכל השטח שנכבש במהלך הפלישה.

זלנסקי חתם בספטמבר האחרון על צו השולל שיחות שלום. אבל מקור ממשלתי בכיר אמר ל'דיילי מייל' כי "הרעיון הוא לדחוף את הרוסים בחזרה למה שנקרא גבולות של 23 בפברואר ואז נוכל לנהל משא ומתן".

"אזרחי המדינה מתנגדים באופן גורף לכל סוג של שיחות עם רוסיה", המקור הוסיף: "אבל אם תכתוב את זה, אנחנו נכחיש את זה, אין פוליטיקאי באוקראינה שישקול להגיד את זה", ההודאה באה על רקע דחיפה מחודשת של ג'ו ביידן למצוא פתרונות דיפלומטיים, מה שמצביע על כך שזלנסקי ייתכן שאין גיבוי מערבי מלא לשחרר את חצי האי קרים וחבל הדונבאס בכוח.

הכוחות המזוינים של אוקראינה הצליחו להחזיר חלקים גדולים בצפון מזרח חרקוב והם סוגרים על העיר חרסון מצד דרום לאחר שרוסיה הודיעה על נסיגה. סקרי דעת קהל של המכון הבינלאומי לסוציולוגיה בקייב גילו, כי באופן קבוע 87% מהאוקראינים מתנגדים בתוקף לכל וויתורים טריטוריאליים.

משא ומתן כזה יהיה תלוי גם בכך שהצורר הרוסי יסיים את התקפותיו חסרות הבחנה נגד אזרחים בערים באוקראינה, דבר שבעלי בריתה המערביים של אוקראינה אומרים שהוא לא מראה שום סימן לעשות. אבל המקור הודה ש"העלות תהיה גבוהה מדי" במונחים של אבדות רבות שיגרמו לצבא האוקראיני אם ינסה להיאבק בשני האזורים הכבושים. "לשחרר עיר גדולה כמו דונייצק תהיה מרחץ דמים", אמר בכיר אוקראיני.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין שיחות שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד