כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"מזועזעים וכועסים"

ליל הבדולח: הודעה אנטישמית רוססה על בית הכנסת

בית הכנסת בעיר טריאסטה בצפון מזרח איטליה, הושחת ביום השנה לליל הבדולח. המתקפה האנטישמית זכתה לגינוי נרחב על ידי פוליטיקאים. בגרפיטי שרוסס באיטלקית, נכתב: "היהודים הם הגזענים והפשיסטים החדשים"

ליל הבדולח: הודעה אנטישמית רוססה על בית הכנסת
כתובות הנאצה על הקיר צילום: Stop Antisemitism

משטרת איטליה חוקרת הודעה אנטישמית מחליאה שרוססה על פני חזית בית הכנסת בעיר טריאסטה, עיר נמל בצפון מזרח איטליה. בגרפיטי שרוסס באיטלקית, נכתב: "היהודים הם הגזענים והפשיסטים החדשים".

המתקפה האנטישמית זכתה לגינוי נרחב של פוליטיקאים, כולל מסימיליאנו פדריגה, מושל אזור פריולי-ונציה ג'וליה בו נמצאת העיר טריאסטה. הוא הביע את הזדהותו המלאה עם הקהילה היהודית בטריאסטה, וגינה את כתובות הגרפיטי, הוא כינה אותן "מחווה פחדנית שיש לגנות אותה בתקיפות". כך דווחה התקשורת המקומית.

על פי הדיווח, הניסוח היה עם שגיאות כתיב, והופיע בבוקר יום רביעי האחרון לעיני העוברים והשבים באזור. אזור שכבר היה לאחרונה יעד של אנטישמים אלמונים שיידו אבנים על חלונות של בית הכנסת עצמו. בית הכנסת נמצא כולו תחת מעקב של מצלמות אבטחה.

נשיא הקהילה היהודית של טריאסטה אלסנדרו סלוניצ'יו, אמר שהוא מעדיף לא לתת מידע נוסף על התמונות שצולמו על ידי מצלמות אבטחה. אך "הדבר הוודאי היחיד הוא שמי שמרח את בית הכנסת היה גבר". עוד אמר, "אנחנו ממתינים לתוצאות החקירה. כקהילה אנחנו מזועזעים וכועסים".

הוונדליזם התרחש ביום השנה ה-84 לליל הבדולח, פוגרום נוראי שבוצע ביהודים על ידי הנאצים ברחבי גרמניה ואוסטריה בלילה שבין 9 ל-10 בנובמבר.

איטליה משטרת איטליה אנטישמיות כתובות נאצה כתובות גרפיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד