כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בתחום האנרגיה

נחתם הסכם שיתוף פעולה בין ישראל וגרמניה

נחתם הסכם שיתוף פעולה בין ישראל וגרמניה בתחומי האנרגיה: המדינות ישתפו פעולה בשנים הקרובות בקידום פרויקטים בתחומי מימן, אנרגיה מקיימת וסייבר. "שתי המדינות יכולות ללמוד האחת מהשנייה בתחומי אנרגיות מתחדשות"

נחתם הסכם שיתוף פעולה בין ישראל וגרמניה
התחממות גלובלית צילום: pixabay

מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, ומנכ"לית משרד הכלכלה והאנרגיה הגרמני חתמו ביום שישי בביתן הישראלי של ועידת האקלים של האו"ם במצרים, ב-COP27, על תוכנית עבודה משותפת של שתי המדינות בתחום האנרגיה לשנת 2023.

במסגרת התכנית שנחתמה יקימו המדינות צוותי עבודה משותפים שידונו, בין היתר, בתחומים של ביטחון אנרגטי, אנרגיות מתחדשות בדגש על רשת החשמל, אגרו-וולטאי, גז טבעי והתייעלות באנרגיה במרחב העירוני.

ההסכם הוא פרי עבודתם המשותפת של הצוותים המקצועיים משתי המדינות, בהמשך לחתימה על הצהרת כוונות לשיתוף פעולה שנקבעה בחודש מרץ האחרון בפריז, ברקע המלחמה באירופה והאמרת מחירי האנרגיה והחשמל בגרמניה.

מנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת: "אני נרגש שבתקופת משבר אנרגטי חריף באירופה בכלל וגרמניה בפרט נעשה מאמץ להאיץ את השותפות עם ישראל לשם חילופי ידע בעולמות האנרגיה וההגנה על תשתיות אנרגיה מאיומי סייבר. לשותפות תהיה תרומה גדולה לשתי המדינות והיא בעלת חשיבות רבה בתקופה של הגדלה משמעותית של ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות".

מנכ"לית משרד הכלכלה והאנרגיה הגרמני,  ברג'ט שוונק: "אנו יכולים להילחם בשינויי האקלים ביעילות רק באמצעים משותפים, כאשר שותפות האנרגיה הגרמנית-ישראלית משחקת תפקיד מרכזי בהקשר זה. השותפות מספקת מסגרת יעילה להתמודדות משותפת עם האתגרים הנוכחיים של מעבר האנרגיה מאנרגיה פוסילית לאנרגיה מתחדשת, ושתי המדינות יכולות ללמוד האחת מהשנייה בתחומי אנרגיות מתחדשות, התייעלות באנרגיה וטכנולוגיות מימן וכן הגנה על תשתיות אנרגיה קריטיות".

מלחמת אוקראינה רוסיה אנרגיה ועידת אקלים אקלים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד